کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

یادواره شهدای دهنو خالصه ،با همکاری هییت کوهنوردی نیشابور

در روز پانزدهم بهمن ماه ،سال1388جمعی از کوهنوردان نیشابور با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ساعت 13:45 درمحل گلزار شهدای گمنام تجمع نموده و بعد از شنیدن سخنان آقایان دهنوی و نیک منش،برای عزیمت به روستای باغشن آماده شده و در ساعت 14:20 دقیقه با دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه آمبولانس گروه هلال احمر راهی آن روستا شدند.

ادامه مطلب ...

سوقند

 

هفته پیش تیم هما به همراه ۱۰ تن از اعضای خود به سمت سوقند حرکت کرد. ان برنامه خارج از تقویم گروه بود و به در خواست اعضای گروه انجام شد.طبق معمول قله صعود و پس از صرف ناهار به روستا و شهر برگشتیم. 

 حرکت صبح :  ۶:۰۰ 

برگشت به شهر :   ۱۶:۰۰

تغذیه بانوان ورزشکار

 

نیازهای پروتئینی در ورزشکاران بیش از سایر افراد است، که البته تامین این نیازپروتئینی در افرادی با رژیم های عادی ، ( یعنی افرادی که از گوشت و منابع حیوانی استفاده می نمایند) راحت تر از گیاهخواران می باشد. استفاده از منابع حیوانی و گوشت می تواند تمام اسیدهای آمینه ی ضروری و پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا را در اختیار بدن قرار دهد.

ادامه مطلب ...

پزشکی کوهستان و زنان کوهنورد

 برخلاف بسیاری از رشته های ورزشی دارای طیف و تنوع وسیعی می باشد؛ از کوهپیمایی ساده روزهای تعطیل تا هیمالیانوردی و درگیری با سنگ و یخ، که بر اساس نوع فعالیت کوهنوردی تاثیرات فیزیولوژیک و جسمی و روانی این ورزش بر افراد می تواند بسیار متنوع باشد.

در پزشکی کوهستان آنچه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تاثیر ارتفاع و فعالیت شدید در ارتفاعات بالا بر جسم و روان افراد می باشد که این تاثیرات در زنان با توجه به ویژگیهای خاص آنها بررسی می گردد.

ادامه مطلب ...