کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

31اردیبهشت برابربا 21 می

سال 1378 خورشیدی در چنین روزی قدیر یزدانی عضو گروه کوهنوردی ارش طی یک برنامه ی 7 روزه به قله ی مونت لوگان 6050متر در مرز کانادا و الاسکا بلندترین قله کانادا و دومین قله امریکای شمالی از مسیر دشوار جبهه ی شرقی ان صعود کرد 28/2/1379 .


30 اردیبهشت ماه برابر با 20 می

سال 1383 خورشیدی در چنین روزی سومین اردوی کوهنوردی فرزندان شاهدبا حضور 12 نفر اغاز شد و تا دوم خرداد ادامه یافت در این اردو با صعود به قله ی دماوند نفرات زیر انتخاب شدند تا در قالب یک تیم 30نفره از شرکت ملی نفت و بنیاد شهید دهم تیر به روسیه اعزام شوند  احمد رمضانی ....محمد رضا قرایی ....و محسن صالحی از همدان ....رضا مسافر یادگار از اذربایجان غربی ....محمد رضا مناسب فام از اذربایجان شرقی ....و ابوذر بیات از خراسان ....مربی رضا کفاشی ....سرپرست حجت الاسلام حسین مقصودی.....و حسن لطفی

29 اردیبهشت ماه برابر با 19 می

سال 1374 خورشیدی در چنین روزی مرحله ی نهایی مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور در تهران برگزار شد ناصر سرور ماسوله از گروه ارش رتبه ی اول را کسب نمود .

با تاخیر .......27 اردیبهشت ماه برابر با 17 می

سال 1377 خورشیدی در چنین روزی گرد همایی هیات های کوهنوردی بانوان کشور در مجموعه ی ورزشی ازادی با حضور نمایندگان کوه بانوان استانهای کشور دو روزه برگزار شد اهم مطالب گرد همایی به شرح زیر بود ...1- ارایه ی ایین نامه ی تشکیل گروه های کوهنوردی بانوان توسط انجمن 2- ارایه ی گزارش کمیته ی کوهنوردی ارزشیابی روابط عمومی و اموزش انجمن 3- ارایه ی مطلب اموزشی در خصوص کوهپیمایی خطرات کوهستانی و محیط زیست 4- بررسی عملکرد انجمن در سال 1376 5- بررسی عملکرد هیاتهای استان ها در سال 76 .....6-در اولویت قرار دادن کلاسهای اموزشی 7- نحوه ی تشکیل کمیته های هیاتهای کوهنوردی .

16 اردیبهشت ماه برابر با 6 می

سال 1371 خورشیدی در چنین روزی نخستین صعود از دیواره ی شاداب در شمال شهرک 80 کیلو متری غرب شهرستان شیراز توسط گروه کوهنوردی طرح کاد و ارش شیراز به سر پرستی نادر کرمی و همراهی بابک شمشیری و محمد ذکاوت دو روزه انجام گرقت ارتفاع مسیر 250متر با درجه سختی 5/9در مدت 14 ساعت صعود شد و نام پزوهش روی مسیر گذارده شد .

همایش راهپیمایی بانوان به مناسبت بزرگداشت مقام زن

روز جمعه 12/2/1393 تعداد 150 نفر از بانوان با فراخوانی که در طی 7 روز گذشته در سطح شهر صورت گرفت ساعت 6:30 دقیقه در محل باغ امین الاسلامی گرد هم آمدند.


در این مراسم جناب آقای صائب نیا از اعضای شوارای اسلامی شهر نیشابور ، جناب آقای حاتمی از شهرداری و سرکار خانم ناطقی مسئول امور بانوان اداره ورزش نیز حضور داشتند.

پس از سخرانی جناب آقای صائب نیا ، ریز برنامه راهپیمایی و قرعه کشی به شرکت کنندگان ارائه شد.

بسته پذیرایی ضمن سوار شدن شرکت کنندگان به اتوبوس تقسیم شد. شرکت کنندگان مسیر مسجد روستای بوژان تا چشمه کلاغ چین را طی 60 دقیقه پیمودند. با دعوتی که از بسیج هنرمندان شده بود در محل استراحت موسیقی زنده محلی اجرا شد. تعداد 50 عدد جایزه نیز در محل با قرعه کشی به شرکت کنندگان تقدیم شد.

این برنامه به صورت رایگان با پشتیبانی شورای اسلامی شهر نیشابور ، شهرداری شهر نیشابور و اداره ورزش و امور جوانان شهرستان توسط هیات کوهنوردی شهرستان برای شرکت کنندگان که تماماً از بین عموم مردم بودند اجرا گردید.

عوامل اجرایی:

زهرا لطفی: سرپرست برنامه

عفت کریمی: مسئول فنی

اسماء بقیع : مسئول فنی

سکینه دلخوش : مسئول فنی





ابزار شناسی میخ سنگنوردی



میخ سنگنوردی : میخ های سنگنوردی در انواع و اقسام متفاوتی عرضه شده اند که می توان نمونه های کلی و عمومی آن ها را به چهار دسته ی زیر تقسیم کرد:

·       میخ های برگی شکل که دارای تیغه های نازکی برای استفاده در شکاف های باریک هستند.

·       میخ های ناودانی که u شکل بوده و برای شکاف های عریض مناسب هستند. میخ های باریک ناودانی را می توان در شکاف های متعددی مورد استفاده قرار داد. این میخ های بری شکل در شکاف گیر می کنند.

·       میخ های معمولی که v شکل هستند.

·       میخ های آلومینیومی ضخیم، که فقط در برخی کشور ها ساخته می شوند.

ویژگی های میخ سنگنوردی :

·       دارای آن چنان ضخامتی باشد که بتواند ضربات فراوان چکش و فشار زیاد را ، به ویژه پس از اینکه از شکاف بیرون کشیده می شود، تحمل کند.

·       حلقه های متحرک برای میخ سنگنوردی بسیار غیر قابل اعتماد هستند.

·       میخ هایی که سوراخ هایی ثابت در انتهای خود دارند بسیار قویتر هستند

·       سوراخ میخ باید بر تیغه ی میخ عمود باشد تا تحت فشار طناب بیشتر به دیواره های شکاف بچسبد.

·       گشادی سوراخ میخ باید کمی بیشتر از قطر کارابین بوده و دایره ای شکل (نه بیضوی شکل) باشد.

·       گردن میخ (جایی که سوراخ به تیغه متصل می شود) باید اجازه دهد که میخ قبل از تماس سوراخ آن با صخره، به میزان کمی خم گردد. این خصوصیت از خارج شدن میخ تحت فشار طناب جلوگیری خواهد کرد. در شکاف هایی که برای میخ های ناودانی گشاد باشند، به جای میخ می توان از گوه استفاده کرد. چوب گوه باید کیفیت خوب و مناسبی داشته باشد تا بتواند ضربات چکش را بدون اینکه شکافی در آن بوجود بیاید ، تحمل کند. اخیراً وه هایی از فولاد سخت به بازار عرضه شده است که بزرگ تر از گوه های چوبی بوده و عموماً مورد استقبال سنگنوردان قرار گرفته است.

منبع خبر از وبلاگ کوهی میان دو دشت

عظیم قیچی ساز شیشابانگما را هم صعود کرد تنها یا قله تا باشگاه هشت هزای ها


«عظیم‌قیچی‌ساز» شیشاپانگما را هم صعود کرد/تنها یک قله تا باشگاه هشت‌هزار‌ی‌ها PDF چاپ نامه الکترونیک

بنا بر تماس  دقایقی پیش «عظیم‌قیچی‌ساز»، این کوه‌نورد توانمند کشورمان موفق شد امروز پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ ظهر به وقت محلی (۱۲:۱۵به وقت ایران) ؛ قله‌ی ۸۰۱۳ متری «شیشاپانگما» در «تبت» را صعود کند.

این کوه‌نورد تبریزی با این موفقیت شمار قله‌های ۸ هزارمتری صعود شده‌اش را  به عدد ۱۳ رساند و تنها با صعود به قله‌ی «لوتسه» می‌تواند به عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه ۸‌هزاری‌های جهان که تنها ۳۱ نفر عضو دارد، ثبت نماید.

ی این صعود را به همه هم‌وطنان تبریک گفت و اعلام کرد؛ در حال حاضر در کمپ ۳ به سر می‌برد و به زودی به ارتفاعات پائین تر بازخواهد گشت.

لازم می‌دانیم این موفقیت ارزشمند را به وی، خانواده‌ی محترمش و جامعه‌ی کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور صمیمانه تبریک عرض نمائیم.

عکس‌آرشیوی‌ست.


آخرین به روز رسانی ( پنج‌شنبه ۱۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۶ )

13اردیبهشت ماه برابر با 3 می

سال 1340خورشیدی در چنین روزی پرویز عظیمی کوهنورد جوان و جسور سازمان کوهنوردی و اسکی جاوید در حال فرودبه دهانه ی غار دیواره یی کیجاکجال در طناب خود حلق اویز شد و جان باخت تلاش زیاد همنوردان وی که در کارگاه بالای غار مستقر بودند برای نجاتش بی نتیجه ماند پیکر او پس از 5 ساعت معلق بودن در فضا با یاری افسران و سربازان پادگان به پایین منتقل شد .روحش شاد.