کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

نحوه ی شست و شوی کت پر یا کیسه خواب پر

 

شستوشوی کت پر:
 
1-تنها شوینده ای که مجاز به استفاده هستید استفاده از صابون معمولی و ساده است (پودر صابون).
2-تنظیم ماشین را بر روی درجه پشم یا پارچه های ظریف (Delicate/Wool) با دمای 30 درجه قرار دهید. از ماشین های لباسشویی که درب آنها از بالا باز می شود استفاده نکنید، مگر اینکه فاقد میله مرکزی باشند.
3-پس از آبگیری (با دور بالا) توسط ماشین لباسشویی می توانید از دستگاه خشک کن با دمای ملایم استفاده کنید، در غیر این صورت کت را در جایی با دمای ملایم که جریان هوای خوبی داشته باشد پهن کنید و برای مدت «طولانی» اجازه دهید تا خشک شود. برای جلوگیری از تجمع پر در یک نقطه هر از چندی آنرا تکان دهید. توجه کنید تا خشک شدن کامل همه پرها نباید کت را داخل کمد بگذارید.
 
شستشو کیسه خواب:
1-همانند بالا از صابون ساده استفاده کنید.
2-بهتر است از وان حمام استفاده کنید. آنرا با آب 30 درجه (در حد دمای بدن) و صابون پر کنید و کیسه خواب را در آب شناور کنید.
3-در زیر آب با چنگ زدن آرام آب و شوینده را به همه جای آن برسانید ولی هیچگاه کیسه خواب خیس را از آب بیرون نکشید که به الیاف آن صدمه میزند.
4-برای 30 تا 40 دقیقه به حال خود بگذارید سپس مجددا مرحله 3 را تکرار نمایید، سپس بدون جابجا کردن کیسه خواب چاهک وان را باز نموده و اجازه دهید آب خالی شود سپس به آرامی فقط با لوله کردن کیسه خواب آب اضافی آنرا خارج کنید.
5-مجددا وان را با آب 30 درجه پر کنید و به آرامی کیسه خواب را داخل آب تکان دهید تا آب و صابون آن خارج شود. دوباره آبرا خالی کنید و این عمل را جندین بار انجام دهید تا اثری از شوینده داخل کیسه خواب نماند.
6-پس از آخرین آبکشی و لوله کردن کیسه خواب برای بیرون کردن آب اضافی اگر امکانش وجود دارد کیسه خواب را در ماشین لباسشویی انداخته و فقط مرحله آبگیری با دور بالا (Spin) را انجام دهید. در غیر اینصورت برای مدتی اجازه دهید که آب اضافه بیرون بچکد.
 
در هر صورت پس از این مرحله همانند کت پر می توانید از خشک کن استفاده کنید یا در مکانی گرم و خشک با تهویه بالا کیسه را پهن نموده و اجازه دهید تا کامل خشک شود. هراز چندی با تکان دادن کیسه از تجمع کردن پرها جلوگیری کنید.
توجه کنید که خشک شدن کامل آن معمولا چند روز طول می کشد. با این وجود پس از اینکه احساس کردید کیسه خواب کاملا خشک شده باز هم تا چند روز کیسه خواب را جمع نکرده و اجازه دهید که هرگونه رطوبت احتمالی تبخیر شود. توجه: خشک شویی البسه پر به سبب احتمال آسیب زدن مواد شیمیایی به پرها ممنوع است.منبع راهنمای کوهنوردی نیشابور

نظرات 1 + ارسال نظر
تسنیم سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1397 ساعت 12:20

وقت بخیر
من کیسه خوابمُ با دست شستم بعد پرهای داخلش گوله گوله جمع شدن.چکار کنم؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد