کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

"گزارش برنامه درخت جوز به بینالود"

 

گروه کوهنوردی هما در قالب یک برنامه آماده سازی برای صعود بام ایران (دماوند) اقدام به برگزاری برنامه های آماده سازی اعضا کرد که این برنامه نیز یکی از همان برنامه ها می باشد.

صبح روز جمعه مورخه 12/4/87 ، چهار نفر از اعضای تیم هما به همراهی آقای اصغر سیدآبادی یکی از پیشکسوتان کوهنوردی نیشابور و 4 نفر میهمان راس ساعت 4 از محل میدان آزادی با دو دستگاه خودرو به سمت روستای درخت جوز حرکت کردند.

مقصد قله بینالود بود ولی بدلیل در پیشرو بودن برنامه دماوند مسیر طولانی تری انتخاب شد و از همان ابتدا در ساعت 05:40 تیم شروع به پیمایش یال منتهی به قله طاهر نمود. تیم در ساعت 07:50 بر روی قله طاهر ایستاد و بعد از استراحتی کوتاه تیم اقدام به کم کردن ارتفاع به سمت رود خانه از سمت محله رخنه کرد. تیم پس از پشت سر گذاشتن محله هشت رو و غار سرنی وارد یکی از دره هایی شد که به محله ایمانی می رسید.گذر از دره به همراه در گیری با سنگ بود که بالاخره در ساعت 13:00 محله ایمانی رسیدیم که با پذیرایی و خوشامد گویی گرم عشایر منطقه روبرو شدیم.

پس از صرف چای که مهمان عشایر نشین منطقه شدیم مسیر خود را به طرف قله بینالود ادامه دادیم. بالاخره راس ساعت 15:30 به قله بینالود رسیدیم.

تصمیم بر این شد که اعضا برای هم هوایی بیشتر و همچنین آشنایی با شرایط سخت کوهستان و محک زدن خود ، در یک شب مانی از پیش تعیین نشده در پناهگاه دوشهید اقدام به شب مانی کند. آقای سید آبادی و یک دیگر از مهمانان تیم اقدام به برگشت کردند و تیم با سرعتی کم پس از استراحت و گرفتن عکس بر روی قله خود را در ساعت18:20 به پناهگاه رساند.

طبق تصمیم سرپرست برنامه خانم جاجرمی صبح ساعت 4 برپا زده شد و تیم ساعت 5 اقدام به برگشت از مسیر کتل نردبان کرد و نهایتا ساعت  9 صبح تیم در روستای عیش آباد سوار ماشین ها به شهر برگشت.

در مسیر برگشت در ابتدای دوراهی کتل تیمی از ابرکوه یزد را نیز مشاهده کردیم که پس از گرفتن اطلاعات صعود به سمت پناهگاه حرکت کردند.

تقویم سه ماهه دوم سال ۸۸

برنامه سه ماهه دوم سال 1388 گروه کوهنوردی بانوان هما نیشابور

ردیفتاریخمسیر سرپرستملاحظات
۱۸۸/۴/۵گرینهحیدریقوچگر
۲۸۸/۴/۱۲خرو عسکر آبادیرودمیان
۳۸۸/۴/۱۹درخت جوزجاجرمیبینالود
۴۸۸/۴/۲۶گرینهبقیعخرو
۵۸۸/۵/۲سوقندذبیحیدرخت سیب
۶۸۸/۵/۹-۶دماوندلطفیجاده هراز- گزانه- یال شمال شرقی
۷۸۸/۵/۱۶بوژانفریدنیازنبورگاه
۸۸۸/۵/۲۳درودسمانه لطفیچشمه سون آب
۹۸۸/۵/۳۰عیش آباد مهربانیچنگه بز