کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

ویزگیهای یک کوهنورد


1393


ویژگی های یک کوهنورد واقعی


انجمن پزشکی کوهستان ایران: هر رشته ورزشی علاوه بر پرورش جسم، سعی دارد روح، روان و خلاقیت فرد را در عالیترین شکل خود به منصه ظهور رساند در نتیجه هر ورزشی خصوصیت خاص خود را دارد و مهمترین ویژگی اخلاقی کوهنوردان عبارتند از:

- به طبیعت عشق می ورزند و هنر زندگی را در سازگاری با طبیعت می بینند، نه ستیز و جنگ با آن ( هم هوایی نمونه بارز این سازگاری است).

- از کندن و سوزاندن گلها، گیاهان و بوته ها پرهیز می کند.
ورزشی |قله |همنوردان |اعتماد به نفس |استقامت

 



- عاشقانه به رسیدن قله می اندیشند اما نه به هرشکلی. در صورت نرسیدن به قله، صعود مجدد را در برنامه ریزی آینده خود قرار می دهند.

- شجاعت و احتیاط را با هم دارند و به زنده ماندن و برگشت سالم خود و همنوردان علاقمندند.

-رعایت حال همنوردان را می کنند و با آنها صادق هستند. دوست دارند باهم به قله برسند.

-از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و روحیه تعاون از خصوصیت بارز آنهاست.

-همواره یاریگر حریف خود هستند و دست او را می گیرند و در صورت لزوم حمایتش می کنند.

-امیدوار و با شهامت اند همواره قدرت اراده و استقامت خود را افزایش می دهند.

- صبر و شکیبایی از صفت بارز آنهاست. با همنوردان تبادل نظر می کنند و به دیگران احترام می گذارند و نظر آنها را محترم می شمارند.

 منبع: وبلاگ کوهنورد



 


4 شهریور ماه برابر با 26 اگست

سال 1383 خورشیدی در چنین روزی برنامه ی سه روزه ی کوهنوردان دوچرخه سوار محمد علی معمار صادقی، فیروزان فولادوند ،محمد حاج وزیری و مهدی معروف اغاز شد انان کار خود را از گردنه خاتون بارگاه اغاز کردند و از راه دشت لار، دره ی کوشک، چهل چشمه ،یالرود، گردنه قرق، ورزان ، کجور ،روستای کدیر ،علمده خود را به شهرستان نور رساندند

اطلاعیه


 تاریخ 6/6/93 روز 5شنبه ساعت 6/30 دقیقه صبح به مقصد درود  همایش کوهپیایی بانوان  به مناسبت روز دختر   از باغ ملی (شورای شهر ) برگزار میگردد.با پذیرایی صبحانه و سرویس رایگان در خدمت همشهریهای محترممان هستیم .لازم به ذکر است که ثبت نام الزامیست .زمان ثبت نام برگه های قرعه کشی را تحویل بگیرید.مکان ثبت نام هیات کوهنوردی شهرستان و یا با شماره ی تماس 09153528475 زهرا لطفی .....منتظر شما بانوان عزیز و گروههای کوهنوردی بانوان هستیم .

کلاس تئوری سنگنوردی سالن (صعودهای ورزشی )توسط قهرمان کشور و اسیا جناب اقای حمید توزندجانی در محل هیات کوهنوردی شهرستان بر گزار گردید .

جهت اطلاع بانوان کوهنورد

ثبت نام کلاس کاراموزی کوهپیمایی بانوان شهر استان و کشور مدرس ارزنده سرکار خانم مهدیه خیرابادی زمان برگزاری کلاس 19 الی 21 شهریور ماه .در ضمن خوابگاه برای شرکت کنندگان شهرها مهیا میباشد.شماره تماس 09155510835.