کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

نحوه ی شست و شوی کت پر یا کیسه خواب پر

 

شستوشوی کت پر:
 
1-تنها شوینده ای که مجاز به استفاده هستید استفاده از صابون معمولی و ساده است (پودر صابون).
2-تنظیم ماشین را بر روی درجه پشم یا پارچه های ظریف (Delicate/Wool) با دمای 30 درجه قرار دهید. از ماشین های لباسشویی که درب آنها از بالا باز می شود استفاده نکنید، مگر اینکه فاقد میله مرکزی باشند.
3-پس از آبگیری (با دور بالا) توسط ماشین لباسشویی می توانید از دستگاه خشک کن با دمای ملایم استفاده کنید، در غیر این صورت کت را در جایی با دمای ملایم که جریان هوای خوبی داشته باشد پهن کنید و برای مدت «طولانی» اجازه دهید تا خشک شود. برای جلوگیری از تجمع پر در یک نقطه هر از چندی آنرا تکان دهید. توجه کنید تا خشک شدن کامل همه پرها نباید کت را داخل کمد بگذارید.
 
شستشو کیسه خواب:
1-همانند بالا از صابون ساده استفاده کنید.
2-بهتر است از وان حمام استفاده کنید. آنرا با آب 30 درجه (در حد دمای بدن) و صابون پر کنید و کیسه خواب را در آب شناور کنید.
3-در زیر آب با چنگ زدن آرام آب و شوینده را به همه جای آن برسانید ولی هیچگاه کیسه خواب خیس را از آب بیرون نکشید که به الیاف آن صدمه میزند.
4-برای 30 تا 40 دقیقه به حال خود بگذارید سپس مجددا مرحله 3 را تکرار نمایید، سپس بدون جابجا کردن کیسه خواب چاهک وان را باز نموده و اجازه دهید آب خالی شود سپس به آرامی فقط با لوله کردن کیسه خواب آب اضافی آنرا خارج کنید.
5-مجددا وان را با آب 30 درجه پر کنید و به آرامی کیسه خواب را داخل آب تکان دهید تا آب و صابون آن خارج شود. دوباره آبرا خالی کنید و این عمل را جندین بار انجام دهید تا اثری از شوینده داخل کیسه خواب نماند.
6-پس از آخرین آبکشی و لوله کردن کیسه خواب برای بیرون کردن آب اضافی اگر امکانش وجود دارد کیسه خواب را در ماشین لباسشویی انداخته و فقط مرحله آبگیری با دور بالا (Spin) را انجام دهید. در غیر اینصورت برای مدتی اجازه دهید که آب اضافه بیرون بچکد.
 
در هر صورت پس از این مرحله همانند کت پر می توانید از خشک کن استفاده کنید یا در مکانی گرم و خشک با تهویه بالا کیسه را پهن نموده و اجازه دهید تا کامل خشک شود. هراز چندی با تکان دادن کیسه از تجمع کردن پرها جلوگیری کنید.
توجه کنید که خشک شدن کامل آن معمولا چند روز طول می کشد. با این وجود پس از اینکه احساس کردید کیسه خواب کاملا خشک شده باز هم تا چند روز کیسه خواب را جمع نکرده و اجازه دهید که هرگونه رطوبت احتمالی تبخیر شود. توجه: خشک شویی البسه پر به سبب احتمال آسیب زدن مواد شیمیایی به پرها ممنوع است.منبع راهنمای کوهنوردی نیشابور

خبر

با عرض سلام و ادب ...جمعیت هلال احمر امل روز گدشته 18 اسفند ماه از نابدید شدن 15 توریست المانی در ارتفاعات قله دماوند بر اثر کولاک و برف شدید خبر داد ودر ساعات ابتدایی امروز 19 اسفند اعلام کرد که تمامی این افراد همراه با سه راهنما و یک راننده ایرانی نجات بیدا کردند .به گزارش خبر گزاری ایرنا این افراد روز 2 شنبه در قالب تور اسمان گشت از تهران به قصد صعود زمستانی قله دماوند وارد روستای ییلاقی ابگرم و شهر رینه لاریجان امل شده بودند .بس از نابدید شدن این افراد تیم امداد جمعیت هلال احمر بس از 8 ساعت جست وجو توانست انها را در سلامتی کامل بیدا کند .این گروه شامل 9 زن و 6 مرد بود ند که در قالب گردشگر از المان به تهران امده بودند و قصد داشنتد به قله دماوند صعود کنند.

روزتان بر از معجزه


13اسفند ماه برابر با 3 مارچ ...سال 1375 خورشیدی در چنین روزی محمد نوری و قدیر یزدانی از گروه کوهنوردان ارش سه روزه مسیر ده الیت قله ی سامان کار روی خط الرس و باز گشت از جبهه ی شمالی قله ی سامان و دره ی خرمدشت تا رودبارک را بیمودند و به برنامه ی بیشنهادی خود دایر به شیوه ی صعود امدادی از قله ی دماوند و بیمایش خط الرس ها تا رود بارک بایان دادند.

سلام صبح زیباتون بخیر هر چه ارزوی خوبه مال شما هموطنان عزیز

11 اسفند ماه برابر با 1 مارچ ...سال 1334 خورشیدی در چنین روزی مسابقه اسکی کوهنوردان مبتدی  سازمان کوهنوردی و  اسکی دماوند در بیست ابعلی برگزار گزدید امیر محسنی فر اول بهمن محسنی نفر دوم و بهرام علی سوم شدند و جوایز مسابقه را دریافت کردند.

گزارش جلسه هم اندیشی روسای هیات های ورزشی نیشابور

با سلام و عرض ادب طبق سالهای گذشته در اواخر ماه هرسال روسای هیاتها گزارش عملکرد خود را در با حضور رییس اداره ی ورزش و جوانان ارایه میدهند .امسال افتخار اینو داشتیم که در خدمت سرکار خانم سکاکی عضو شورای شهر اسلامی شهرستان نیشابور هم باشیم باید به همشهریان و ورزشکاران عزیز تبریک گفت که جایگاه ورزشی نیشابور در استان خراسان رضوی سکوی یک را بخود اختصاص داده است بویزه رشته سنگنوردی وکوهنوردی که برای اولین بار در هیات کوهنوردی بخش اقایون و خانمها  اجراگردید .با ارزوی سلامتی و موفقیت روز افزون .






 روز جمعه مورخ 8/12/93

سلام روزتون قشنگ دلا تون اروم دعاهاتون مستجاب

5 اسفند ماه برابر با 24 فوریه ...سال 1386خورشیدی در چنین روزی علی اصغر امین نیا متولد 1315تهران از بیشکسوتان کوهنوردی به دلیل سرطان در گذشت .امین نیا در سال 1335شروع به کوهنوردی کرد .نخستی صعود ثبت شده به قله ی نورسون رابا بلندای 6150متر در دار جلینگ به نام خود ثبت کرد در سال 1349 مسول کمیته ارتفاعات بلند شد و هیمالیا شد در سال 1350به قله ی منبلان در فرانسه (مهدی عمیدی روحت شاد)    و کلیمانجاروکنیا اوهوروو کیبو در افریقا صعود کرد و در سال 1352 سربرستی تیم کوهنوردی ایران را در صعود به قله های بوکادله و کالاباتار  در منطقه هیمالیا بر عهده داشت .روحتان شاد یادتان گرامیباد .

سلام صبحتون بخیرو روزتان بر از ارامش

4 اسفند ماه برابر با 23فوریه ....سال 1378 خورشیدی در چنین روزی کوهنوردان باشگاه دماوند الهام شیرازی (سربرست )فریبرز هوتهم بویان باریاس و عرفان گو دینی و محمد حبیبی از گروه کوهنوردان بهستون کرمانشاه در هوایی نامساعد و زمستانی به قله ی براو ( شیخ علی )صعود نمودند.

قانون نظارت بر درمان در ایران وضع شد

بعد از کودتای 28 مرداد در ایران دولت منصور علا کابینه تشکیل داد وزیر بهداشتش اقای جهانشاه صالح بود صالح از کودکی در مدرسه الیانس فرانسه که مروج یهودیت بود درس خوانده بود توسط خانواده ی یهودی بنام رچیلدتامین مالی میشده رچیلد یک دهم ثروت دنیا را داشت صالح بزرگ میشه میره امریکا و دکترای افتخاری زنان بهش میدن ماموریت بهش میدن که قانون را در ایران بیاده کنه قانون نظارت بر درمان .خوب که چی دیگه سیستم دانشگاهی باید بشه معنی داره هر کی رسید تجویز کنه و حجامت .از امروز حجامت ممنوع .چه طبیبانی که اعدام شدند ...شکنجه شدن ...تبعید شدن ...حجامت را کوبو ندن سیطره یهود قوی شد در دنیا .الان 98 در صد شرکتهای دارو یی یهودی هستنددکتر خیر اندیش میفر ماید در دنیا با دارو کشتار میکنند .باول زیمتامریکایی میگه دیابت قاتل رها شده ی غربیهاست .خودشون دارن اعتراف میکنن سرطان شناس امریکایی سال 90 گفته تا سه سال دیگه سونامی سرطان ایران را فرا خواهد گرفت برید تو ی داروخانه ها ده دقیقه باستید گریه تون میگیره که مردم چه جوری هجوم میارن و دارو میخرند تلمود میگه بزشک یهودی غیر یهود نباید درمان کنه .اونا اصلا هدفشون درمان نیست دارو برای کشتن من و شماست .اگه هدف درمان بود چرادیابت درمان نمیشه .اول برهیز غذایی ...قرص بخور ..حالا انسولین تزریق کن.اخی انگشتش سیاه شده از مچ قطعش کنن از زانو اخرش هم مرگ .دارو جز 5 صنعت سود اور دنیاست صنعتهای اسلحه سازی ..جنگ راه می اندازند و اسلحه میفروشند. صنعت فحشا هالیودبالیود بور نوگرافی فارسی وان .میل به جنسی و جنون انی ناشی از غلبه خون است حجامت کنید تا این غلبه بشکند .حضرت علی ( ع ) طب در دنیا داره تغییر میکنه با خواست گاه ایران یهود با طب بر دنیا غلبه کرد و ما هم با طب خودمان میتوانیم این غلبه را بشکنیم ..اگر ارق ملی و غیرت دینی داریم این رو به اشتراک بذاریم تا هموطنان عزیزمان بدونند که با چه جانورانی طرفیم . 

سلام صبح بخیر روزتان بر از اتفاقات قشنگ

3 اسفند ماه برابر با 22 فوریه ...سال 1385 خورشیدی در چنین روزی بنجمین دوره ی مسابقات یخ نوردی قهرمانی مردان کشور بر روی دیواره ی یخی مدرسه ی یخنوردی میگون رودبار قصران استان تهران برگزار گردید در این مسابقات 22 نفر از یخ نوردان با هم به رقابت برداختند در نتیجه گودرز ناطق از تهران اول احسان سلحشور از تهران دوم و احسان جباری از همدان سوم شدند .

سلام صبحتان زیبا خانه دلتان گرم

2 اسفند ماه برابربا 21 فوریه ...سال 1377 خورشیدی در چنین روزی محمد نوری از کوهنوردان گروه ارش 4 روزه از گردنه ی کندوان /مسیر قله دونا و قله های سرخاب /تا دره ی وارنگ رود را بیمود نوری بیشترین قله های خط الرس البرز دماوند تا علم کوه را در دو حمله صعود کرد .