کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

30 بهمن ماه برابر با 19 فوریه

سال 1381خورشیدی در چنین روزی تا دوم اسفند ماه مسابقات سنگنوردی جام فجر در شهرستان نیشابور بر گزار گردید .در رشته سختی مسیر وحید عسگری از همدان اول میثم تقی پور از قزوین دوم و مرتضی افتخار از کرج سوم شدند.در رشته ی سرعت حسن سیف از اصفهان رتبه ی اول را به دست اورد مطابق فدراسیون کوهنوردی نفرات اول تا سوم این مسابقه در مسابقه های مسترکاب ایران شرکت داده می شدند  ..    ..سال 1383 خورشیدی در چنین روزی پهلوان اخلاق دوشیزه سحر قهرمانی عضو گروه کوهنوردی دانشگاه صنعتی خوجه نصیر طوسی فعال در زمینه های ورزشی ادبیات فلسفه و عرفان بس از پیروزی زمستانی در صعود به قله ی دالان کوه ارتفاع 3950متر در استان اصفهان به هنگام باز گشت بر اثر لغزندگی مسیر سقوط نمود و در گذشت در همین زمان کوهنورد دانشجوی دیگر احسان یوسفی که با نیت کمک رسانی اقدام به امداد و نجات وی کرده بود با سقوط در همین مسیر بدرود زندگی گفت .  روحشان شاد یادشان گرامی باد.


کنفرانس خبری رئیس فدراسیون کوه‌نوردی در آستانه جشنواره زمستانی سراسری چاپ
سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

صبح امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۲ اولین کنفرانس خبری رئیس جدید فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در آستانه جشنواره زمستانی سراسری برگزار شد.

«رضا زارعی» در این نشست که بر اساس هماهنگی روابط عمومی فدراسیون با حضور بیش از بیست خبرنگار و عکاس از رسانه های مختلف و همچنین خبرنگاران صدا و سیما برگزار شد به موضوع صعود زمستانی کوه نوردان، مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر، رقابت‌های یخ‌نوردی و همچنین کنگره غارشناسی پرداخت و سپس علاوه بر تبیین اهم برنامه های فدراسیون تا پایان سالجاری و در سال ۹۳ به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ گفت.

عکس ها از: علی اصغر روزبهانی/ برای بزرگ‌نمائی روی تصاویر کلیک کنید.

امار حوادث کوهستان


ازانتشار آمار حوادث کوهستان و ثبت 94 کشته درمیان بیش از 900 امداد رسانی، به جای شفاف سازی در ارائه آمار می توان به عنوان خبری ترسناک و مشوش کننده نام برد.
خبری که گویای ضعف بسیار در رویکردهای مردم به ورزش کوهپیمایی و کوهنوردی می باشد. گستردگی پهنه کوهستانهای کشور و مجاورت شهرها، موجب گردیده اغلب شاهد فرار مردم از زندگی شهری به سوی مناطق مرتفع و البته حوادثی به تلخی داغدار شدن خانواده ها باشیم.
در این بین بی شک نبود متولی امداد و نجات تنها جزء کوچکی است از ساختار ضعیف امداد رسانی و ضعف آموزش عمومی...

نویسنده : رضا زارعی

29 بهمن ماه برابر با 18 فوریه

سال 1375خورشیدی در چنین روزی کوهنوردان هیات کوهنوردی نیشابور صعود زمستانی خطالراس شیر باد بینالود را به مورد اجرا گذاشتند .

28 بهمن ماه برابر با 17 فوریه

سال 1368 خورشیدی در چنین روزی یک تیم از کوهنوردان گروه دماوند به سر پرستی فرشاد خلیلی از جبهه ی شمال غربی (یال داغ )به قله دماوند حمله بردند اما به علت بوران شدید از ارتفاع 4100متری ناکام  مجبور به باز گشت شدند زمان اجرای برنامه 5 روزه بود .

27بهمن ماه برابر با 16فوریه

سال 1367خورشیدی در چنین روزی کوهنوردان اداره ی مخابرات ایران و کوهنوردان تهران در زمستان به قله سبلان صعود داشتند.

درمان سریع سرماخوردگی



سرماخوردگی بیماری فصل سرماست که معمولا هر کسی چند بار به آن مبتلا می شود. با این که سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می شود افراد به مدت یک یا چند روز در منزل بستری شوند و از کارهای روزانه خود عقب بیفتند و از طرفی سرماخوردگی بسیار مسری است به طوری که اگر یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا شود معمولا بقیه افراد نیز دچار خواهند شد. بر همین اساس در این مطلب به این نکته می پردازیم که چگونه هنگام سرماخوردگی به بهبود سریع خود کمک کنید و از چه مواد غذایی کمک بگیرید. در ابتدا به موادی غذایی اشاره می کنیم که بهتر است آن ها را در منزل داشته باشید و به محض بروز علائم سرماخوردگی از آن ها استفاده کنید.

▪ نعناع: از آن جایی که این گیاه حاوی ماده ای است که باعث تسکین، گرفتگی بینی و سرفه های شدید می شود بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.

▪ فلفل: ماده ای به نام «Capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.

▪ زنجبیل: زنجبیل دم کرده در صورتی که تب و لرز کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.

▪ دارچین: همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.

▪ عسل: عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.

▪ لیمو: ویتامین C موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.

▪ آب نمک: قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.

▪ سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

● رعایت چند نکته هنگام سرماخوردگی:

۱) خواب کافی؛ بررسی نشان داده، کمبود خواب، فرد را در برابر بیماری مستعد می کند. به طور میانگین، یک فرد بزرگسال به روزی ۶ تا ۸ ساعت، نوزاد ۱۸ ساعت، نوپا ۱۲ تا ۱۳ ساعت و پیش دبستانی به ۱۰ ساعت خواب نیاز دارند.

۲) ورزش؛ فعالیت جسمی گلبول های سفید را که با بیماری مقابله می کنند افزایش می دهد.

۳) رعایت نظافت؛ شستن دست را با صابون فراموش نکنید. از آن جا که تحقیقات نشان داده صابون های معمولی در از بین بردن میکروب ها موثر است و نیازی به استفاده از صابون ضدباکتری نیست. هر بار بین انگشتان، دور ناخن و پشت دست را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. بهداشت دست قبل و پس از هر وعده غذایی، هنگام بازگشت از بیرون، استفاده از دستشویی، دست زدن به حیوانات و تمیز کردن بینی حتما رعایت شود. خارج از منزل از دستمال های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که یکی از اعضای خانواده سرما خورده است این نکات رعایت شود:

▪ مسواک فرد مذکور را از بقیه جدا نگه دارید. پس از دوره واگیری، مسواک فرد را با آب جوش بشویید تا هر نوع جرم یا ویروس باقی مانده از بین برود.

▪ در فصل سرماخوردگی حوله های دستی را هر ۳ تا ۴ روز با آب جوش بشویید.

▪ مصرف آب: با بالا بردن مصرف مایعات بافت های سیستم تنفسی مرطوب می ماند و مانع تراکم میکروب می شود.

▪ تصفیه هوا: هر روز برای مدت کوتاهی یک یا ۲ پنجره را باز کنید تا مواد آلوده کننده داخل خانه و جرم های دیگر خارج شوند.

۴) دمای اتاق را پایین نگه دارید، خانه بیش از حد گرم هوای خشک ایجاد می کند که محیط مناسبی برای رشد ویروس ها به حساب می آید. کاهش درجه حرارت به میزان ۵ درجه و استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت در فصل سرما در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.

۵) استراحت: روزی چند دقیقه از همه اعضای خانواده بخواهید با بستن چشم، تنفس عمیق و با پرداختن به فکرهای خوب استرس بدن را کاهش دهند. کاهش استرس یعنی آمادگی کمتر به بیماری.

۶) مصرف میوه و سبزی: هویج، کیوی، کشمش، لوبیا سبز، پرتقال و توت فرنگی حاوی ویتامین می باشند که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم منابع خوب بتاکاروتن محسوب می شوند که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سعی کنید روزی ۵ وعده میوه و سبزی خام و یا کمی پخته مصرف کنید. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن خواص آن می شود.

۷) مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید. از آن جا که شکر محیط مناسبی برای عوامل بیماری زاست، مصرف مواد قندی را به خصوص هنگام سرماخوردگی به حداقل برسانید.

۸) مکمل ها: کارشناسان معتقدند که امروزه مواد مغذی کافی کودکان از طریق رژیم تامین نمی شود، بنابراین برای جبران آن و طبق دستور پزشک باید مکمل هایی مانند مولتی ویتامین و مواد معدنی در برنامه رژیم غذایی آن ها افزوده شود.

26 بهمن برا بر با 15 فوریه

سال 1381خورشیدی در چنین روزی برنامه هفت روزه صعود زمستانی و سراسری فدراسیون کوهنوردی در منطقه سبلان پایان یافت در این صعود 400کوهنورد برگزیده از سراسر کشور شرکت داشتند در مرحله اول به قلل فرعی منطقه و در مرحله دوم صعود به قله اصلی انجام گرفت .

25 بهمن ماه برابر با 14 فوریه

سال 1338 خورشیدی در چنین روزی دوشیزه گان کوهنورد کانون کوهنوردان تهران صدیقه صفر اکرم محمدی فر حوریه شیرازی فروغ حاج کریمی و دکتر مهری معاضدی برای اولین بار از طریق پناهگاه اسپیدکمر در زمستان به قله توچال صعود کردند .صدیقه ی صفر که در 14 سالگی در زمستان به این قله صعود کرد کم سن ترین کوهنورد در سابقه 50 ساله ی صعودهای زمستانی اعم از کوه مردان یا کوه بانوان به شمار میرود.

23 بهمن برابر با 12 فوریه

سال 1379 خورشیدی در چنین روزی علیرضا مهنا و عباس جعفری به بلندترین قله رشته کوه آند ، بلند ترین نقطه ی قاره آمریکا با ارتفاع 6962 متر صعود کردند .