کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

صعود زمستانه قله بینالود

 

این هفته به مناسبت یوم الله 22 بهمن گروه کوهنوردی بانوان هما موفق به صعود قله بینالود شد.

تیم بانوان هما پارسال تنها تیمی بود که در 22 بهمن موفق به صعود قله شد و امسال هم سال دومی ایست که توانست به عنوان تنها تیم قله را در این روز صعود کند.

گزارش برنامه را می توانید در ادامه مطلب بخوانید :

ادامه مطلب ...

کنسل شدن صعود زمستانه ملکوه


صعود زمستانه ملکوه (علمکوه خراسان) ، اولین صعود زمستانه مستقل بانوان خراسانی ، کنسل شد. این صعود که یکی از برنامه های فوق العاده و خارج از تقویم گروه بود به دلیل شرایط بد جوی منطقه کنسل شد.امیدواریم در شرایطی بهتر بتوانیم این برنامه را به اجرا در آوریم. 

برف و یخ ۱/۱۱/۸۹

 

"بسمه تعالی" 

روز جمعه مورخ 1/11/89 تعداد 12 نفر از اعضای گروه کوهنوردی بانوان هما ساعت 6:30  

صبح به سرپرستی سرکار خانم لطفی عازم منطقه برفریز به جهت برگزاری کلاس برف و یخ به مربیگری جناب آقای حمداد شدیم.  

 صبحانه را در کنار استخر بالای روستا صرف کردیم و سپس تیم به دو دسته تقسیم شدند و 6 نفر که قصد انجام کار فنی داشتیم زودتر به سمت تخته برفریز حرکت کردیم. تیم اول به سرپرستی آقای حمداد ساعت 10 و تیم دوم به سرپرستی خانم لطفی ساعت 11 به بالا رسیدند.  

پس از برپاکردن یک تخته چادر و تجهیز شدن اعضای شش نفره کلاس , کلاس با توضیحات اولیه کار یخ و برف کوهستان و ابزار شناسی شروع شد و در ادامه با نحوه گام برداری بدون ابزار و با ابزار جلو رفت. در ادامه کلاس با مشارکت اعضا به بحث کشیده شد و در مورد پوشاک , اصطلاحات برف و یخ صحبت شد. در انتها نیز کارگاه های قارچ برفی و عمودی و فرود اسکاتلندی را آموزش دیدیم.  

در نهایت ساعت 14:30 با جمع کردن چادر کل اعضای تیم اقدام به فرود کردیم و در محلی بالاتر از استخر ناهار را صرف کرده و ساعت 17 هم همگی صحیح و سلامت سوار مینی بوس شده و به شهر بازگشتیم.  

گزارش از : عذرا فرخ نژاد

 

وبلاگ هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان نیشابور