کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

خدایا ترا به عزیزانت قسم

خدایا ترا به عزیزانت قسم ت میدهیم بچه ها  ی  ارش را  سلامت به اغوش خانواده ها یشان برسان .خدایا جامعه کوهنوردی ایران را عزا دار مفرما .امین یارب العالمین .

شب تلخ کوهنوردی ایران/ گزارش «توماس لامل» از پایان تلاش ها و امیدها در برودپیک

همایون عزیز

سلام علیکم

ما بسیار متاسفیم که جهت آگاهی شما  اطلاعات زیر را ارائه می نماییم:

پیرو درخواست و تلاش راسخ شما،  راهنمای کوهستان آلمانی آقای توماس لامل صبح امروز ماموریت جستجو با هلی کوپتر را بر عهده گرفتند. آنان تا حداکثر ارتفاع ممکن پرواز کردند و از مکان هایی که در آن ها احتمال دیدن کوهنوردان ایرانی در برودپیک بود، عکس برداری کردند. متاسفانه آن ها هیچ نشانی در نقاط محتمل نیافتند. آقای توماس لامل به عنوان یک راهنمای کوهستان حرفه ای، به این نتیجه گیری رسید که تلاش های آتی برای زنده نگه داشتن کوهنوردان ایرانی گم شده بی فایده خواهد بود.

دو راهنمای ارتفاع پاکستانی شرکت ATP: اصغر و سرور نیز به بیس کمپ بازگشته اند. آن ها تمام مسیر را کاملا جستجو کرده اند و در مسیر قله برودپیک چیزی نیافته اند. آن ها همچنین عکس هایی از مسیر خود آورده اند.

با کمال تاسف ما متقاعد شدیم که سه کوهنورد ایرانی حیات با ارزش خود را از دست داده اند. ما نتوانستیم تلاشی جهت حفظ جان برادران عزیزمان انجام دهیم، تقدیر خداوند متعال بر مرگ برادران عزیزمان در ارتفاعات قراقروم بوده است. آنان عاشق کوهستان بودند و زندگی خود را بر سر  راه رسیدن به اوج علاقه مندی هایشان گذاشتند. این رویداد ضایعه بزرگی برای جامعه کوهنوردی به طور عام و برای خانواده های این عزیزان  و مردم ایران به طور خاص می باشد. ما در غم و اندوه شریک هستیم و مراتب تسلیت مان را به خانواده های داغدیده اعلام می کنیم. خداوند قادر روح درگذشته گان را در آرامش ابدی محفوظ بدارد و به خانواده ها و دوستانشان شجاعت تحمل این فقدان جبران ناپذیر را عطا بفرماید. آمین

نیکنام کریم

مدیر عامل ادونچر تورز پاکستان (ATP)

31تیر ماه برابر با 22جولای

سال 1381خورشیدی در چنین روزی تیم کوهنوردی ایران از شهرستان مشهد جهت صعود به قله لنین 7134متردومین قله بلند کشور قرقیزستانبه سوی بیشکک پایتخت این کشور رهسپار گردید یازدهم مرداد صعود انجام گرفت .

نشانه هایی از محل کوهنوردان گرفتار شده ایرانی در قله پرودپیک بدست آمده است

تقی صادقی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و نماینده سفیر کشورمان در منطقه حوشه در ایالت گلگیت-بلتستان در شمال پاکستان عصر امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ خبری از وضعیت دو کوهنورد دیگر ایرانی بدست نیامده و هم اکنون تیم کارشناسی توانستند با ردیابی دستگاه جی پی اس سومین کوهنورد کشورمان، نقطه دقیق وی را شناسایی کنند. 
صادقی خاطر نشان کرد: در ادامه تلاش های تیم های امدادی برای نجات کوهنوردان مفقود شده کشورمان، یک فروند بالگرد با پرواز بر ارتفاعات قله پرودپیک اقدام به عکسبرداری کرد. 
وی تاکید کرد: تصاویر گرفته شده هم اکنون در حال بررسی و آنالیز هستند. 
تقی صادقی گفت: خوشبختانه کارشناسان فنی توانستند با استفاده از سیستم ردیاب دستگاه جی پی اس سومین کوهنورد ایرانی که در نقطه نامعلومی از این قله گرفتار شده را شناسایی کنند. 
وی ادامه داد: ما توانستیم پس از معلوم شدن نقطه مورد نظر با استفاده از سیستم مغناطیسی نقطه سنج و اینترنت مختصات جغرافیایی کامل محل قرار داشتن جی پی اس کوهنورد کشورمان را نیز شناسایی کنیم. 
نماینده سفیر کشورمان افزود: تلاش می شود بالگرد به محل مورد نظر اعزام شود و اگر شرایط جوی در ارتفاعات بالا مساعد نبود مجبور می شویم تیم امداد متشکل از یک کوهنورد آلمانی، پاکستانی و ایرانی را به آن نقطه اعزام کنیم. 
وی گفت: در جلسه ای که قرار است تا لحظاتی دیگر با کوهنورد آلمانی برگزار شود، دستور کار بعدی برای رسیدن به کوهنورد شناسایی شده ایرانی، انتقال وی به کمپ و تلاش برای پیدا کردن دو کوهنورد دیگر کشورمان مورد بررسی قرار می گیرد. 
تقی صادقی تاکید کرد: با دسترسی به علائم کاملی از محل سومین کوهنورد ، امیدوار هستیم دو کوهنورد ایرانی دیگر نیز در همان اطراف باشند. 
وی گفت: مقامات دولت ایالتی و مسوولان محلی در منطقه حوشه همکاری بسیار خوبی با وی به ویژه با تیم های کوهنوردی و اعضای تیم امداد و نجات دارند. 
قله پرودپیک پاکستان با ارتفاع ۸۰۴۷ متر در منطقه حوشه در پنج کیلومتری شهر اسکردو از شهرهای ایالت گلگیت – بلتستان در شمال این کشور قرار دارد. 
تیم های کوهنوردی برای رسیدن به این قله باید از منطقه حوشه تا قله ۲۴ ساعت پیاده بروند. 

خبر

عباس ثابتیان ...رییس اسبق انجمن کو هنوردی ایران در وبلاگ شخصی خود نوید داد که ایدین امشب را دوام اورد فردا شانس بسیار با لایی برای یافتن او وجود دارد امید وار باشیم که فردا روز یافتن ایدین و هم نور دانش باشد ...روز خوب ایرانیان ....طاقت بیارید قهرمانان ایران زمین خدایا کمکشون کن .بچه های ارش ما امیدمونو از دست نمیدهیم منتظرتون هستیم .

30تیر برابربا 21جولای

سال 1381خورشیدی در چنین روزی کوهنوردان کشورمان علی حاج سعید و عظیم قیچی ساز به سر پرستی حسین عظیمی به قله ماربل وال 6400 متر دیواره ی بلورین در مرز دو کشور چین و قرقیزستان در برنامه ای مشترک با کشور های اسیایی صعود کردند ..........سال 1383 خورشیدی ..........در چنین روزی یک گروه هفت نفره از کوهنوردان شرکت لوله و ماشین سازی اراک به سر پرستی رضا کفاش و خیر اله امانی که پرویز مشهدی و انصاری از تنکابن  گرو ه های کاوه ....ارش........و انجمن کوهنوردان ایران در ان شرکت داشتند با مدیریت مسعود اقابالایی به قله کازبک با ارتفاع 5047متر بلند ترین قله کشور گرجستان صعود کردند این برنامه از اغاز تا انتها هشت روز طول کشید .

طاقت بیارید عزیزان

بیایید از صمیم قلب دعا کنیم این جگر گوشه هایمان به اغوش وطن باز گردند از خدا میخواهیم به این روزها و شبهای عزیز دعا های ما را بی جواب نگذارد و با فراهم اوردن شرایط مساعد و با زگشت عزیزانمان را دو باره معجز های از ایمان را به ما نشان بده ما به استواری و صلابت فر زندانمان ....به ایمان راسخ بچه ها ی ایرانمان ایمان داریم اگرچه ساعات دشواری برهمه مادر حال  سپری شدن است اما امیدمان به خداست همو که در دشواریهایی زندگی پشت و پناه ماست .طاقت بیارید رفیقان .طاقت بیارید  طاقت بیارید امروز روز خواب نیست خورشید پشت ماست طاقت بیارید طاقت بیارید........

29 تیر ماه برابر با 20جولای

سال 1365در چنین روزی رامین شجاعی و محمد حسن نجاریان یک روزه از گرده المانیها بالا رفتند و فرود امدند ..........سال 1386خورشیدی ............در چنین روزی کاظم ذبیحی فرید بان عضو با شگاه کوهنوردی و اسکی دماوند پس از حدود دو ماه تلاش بسیار سخت همراه با یک تیم کوهنوردی بین المللی در ساعت 16و 43 دقیقه بعد از ظهر با عنوان نخستین کوهنوردان ایرانی به قله ی 8611 متری کی 2صعود کرد . 

دعا کنیم

کیومرث بابازاده گزارش داد امداد نا موفق و وضعیت بحرانی در برودپیک .دو بار بر ارتفاع برای رسیدن به گردنه در تلاشند       .بیاییم در این دل شب برای سلامتی بچه های ارش دعا کنیم که هر چه زودتر به اغوش گرم  خانواده باز گردند .امین یا رب العامین .

28تیر ماه برابر با 19جولای

سال 1343 در چنین روزی کوه بانوان ایران سرور مینویی روح انگیز حکیمی مهر انگیز حکیمی و زهره کامیاب همراه با سه زن کوهنورد از کشور انگلیس الیس شاپ اسکو فیسک و گوتینگ به سر پرستی نرگس حکیمی به قله دماوند صعود کردند در این برنامه با نوان ایران دومین شب مانی زنان را بر فراز دماوند به مورد اجرا گذاردند کوه مردان اکبر سلام تبریزی سیروس زر گر هدایت و اله اراسته کاظم تبریزی و شهباز سروری نیز در برنامه شرکت داشتند .