کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

31 فروردین ماه برابر با 20 اپریل

سال 1383 خورشیدی در چنین روزی یک تیم 5 نفری از کوهنوردان دانشگاه رازی به قصد صعود از مسیر شمال شرقی به روستای ناندل وارد شدند یک نفر از گروه انصراف داد 4 نفر دیگر در هوایی طوفانی تا ارتفاغ 3900 متر صعود کردند سهراب هما پیشنهاد برگشت داد موافقت نشد در همین لحظه به علت طوفان شدید سهراب در غلطید و به پایین سرازیر گشت اما بدون جراحت جدی با از دست دادن کلنگ و کوله پشتی خود به ناچار راه ناندل را پیش گرفت .پس از سه روز انتظار و امید در ناندل غیبت طولانی سه کوهنورد تلفنی به مسییولین دانشگاه اطلاع داده شده جمعا 16 نفر امدادگر از کوهنوردان کرمانشاه همدان تهران امل و ساری به منطقه وارد شدند و بلا فاصله عملیات تجسس حتی در هوای نامساعد و بارش برف با مه غلیظ ادامه یافت روز 8 اردیبهشت حدود ساعت 3 بعد از ظهر زیر یال خور تاب سر .هر سه جسد پیدا شد مجتبی دوستی علی حسن امیریان و یحیی محمدی به فاصله 200 تا 300 متر از یکدیگر .پیکر کوهنوردان با قاطر تا سر جاده ی ماشین رو حمل و فردای ان روز به پزشک قانونی شهرستان امل انتقال داده شد . روحشان شاد .

30 فروردین ماه برابر با 19 اپریل

سال 1383 خورشیدی در چنین روزی دوره 6 روزه ی مربی گری درجه 2 صعودهای ورزشی پایان گرفت این دوره با شرکت 12نفر از مربیان صعودهای ورزشی  داری مدرک درجه 3 با هدف تامین نیروی انسانی و افزایش دانش مربیان از نظر تعوری و عملی با حضور 2 مربی المانی در محل سالن سنگنوردی محمد داوودی در مجموعه شهید شیرودی زیر نظر مدرسان بین المللی برگزار شد .

گزارش برنامه 1393/1/29


"طبق تقویم گروه کوهنوردی هما ، برنامه دیروز در منطقه سوقند با تعداد 11 نفر اجرا شد"



28 فروردین برا بربا 17 اپریل

سال 1358 خورشیدی در چنین روزی در جلسه ی نمایندگان سازمانهای کوهنوردی در امجدیه که با حضور 28 گروه و سازمان تشکیل گردید نتایج زیر بدست امد یک هیات 7 نفری ( 3 نفر از دانشگاه ها و مدارس عالی 3 نفر از کوهنوردان و سازمانها  1 نفر از کوهنوردان پیشکسوت و با تجربه ) به طور موقت انتخاب شدند که بنام هیات موقت برای تدوین اساسنامه شناخته شدند و مقرر گردید هر چه زود تر این هیات تشکیل شود و کار اساسنامه را به اتمام برساند و لازم دیدند که شورای کوهنوردی تهران تشکیل شود و هیات تهران زیر نظر شورای کوهنوردی به کار خود ادامه دهد.

27فروردین ماه برابر با 16 اپریل

سال 1368 خورشیدی در چنین روزی کوهنوردان شهرستان اباده به قله ی تیر 3850متر در منطقه شهرستان اقلید صعود کردند.

عظیم را تنها نگذارید


 کوهنورد و کوهنویس عزیز ایرانی،

تا زمان تاریخی شدن کوهنوردی ایران ، تنها سه گام  باقی مانده است!

دو گام سخت و نفس گیر آن را کوهنورد توانمند ایرانی عظیم قیچی ساز با صعود قله های شیشاپانگما  و لوتسه برخواهد برداشت و یک  گام ساده و آسان آن را  من و شمای کوهنویس با حمایت معنوی از او، برخواهیم داشت!

 

* از همه کوهنویسان عزیز ( سایت ها و وبلاگ های کوهنوردی ) دعوت می کنم در حمایت از عظیم قیچی ساز هم اکنون و تا زمان بازگشت او از شیشاپانگما، لوگوی فوق را در قسمت بالای وبلاگ خود به نمایش در آورند و مصرانه پیام حمایت آمیز خود از عظیم قیچی ساز را به گوش مسئولان برسانند!

26 اردیبهشت برابر با 15 اپریل

سال 1382 خورشیدی در چنین روزی اعضای تیمهای امداد و نجات زمستانی شهرستانهای دورود بروجرد خرم اباد و گروه کوهنوردی بانوان بامداد حاج خانم ماهیگیر فرزانه نیری مریم بیان ناهید عطا الهی و لیلا پاک نهاد به قله ی اشترانکوه صعود کردند و از دریاچه گهر باز دید نمودند .

تسلیت به مدرس گرانقدر جناب اقای دکتر سپهری



PDF چاپ نامه الکترونیک

با خبر شدیم؛ «دکتر جعفر سپهری»در کارگروه آموزش و مدرس هواشناسی، سوگوار فقدان خواهر گرامی‌شان هستند. ضمن عرض تسلیت صمیمانه به وی و خانواده‌ی محترم ایشان، برای آن عزیز از دست رفته علو درجات را از خداوند متعال مسئلت داریم.

25فروردین ماه برابر با 14 اپریل

سال 1383 خورشیدی در چنین روزی شهرام ضیایی دانش اموخته ی رشته مهندسی عمران که در جمع کوهنوردان دانشگاه شریف به جنگل گلستان رفته بود در حال مسیر یابی به علت لغزندگی سنگها به دلیل بارندگی از فراز ابشار اق سو سقوط کرد و جان باخت .