کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

28 دی ماه برابر با 18 زانویه

سال 1369خورشیدی در چنین روزی کوهنوردان گروه ارش ابراهیم بابایی( سرپرست )فریدون اسماعیل زاده محمد نوری ایشخان ابراهیمی مسیحی حسین خوش چشم مهدی فتاحی احسان متحیرپسند داریوش بابازاده وجلال فروزان از خانه کوهنوردان وارد منطقه ی علم کوه شدند .پس از طناب ثابت گذاری یخچال پای دیواره فتاحی بابایی نوری 80 متراز مسیر ارش را صعود کردند اما به علم چال بر گشتند .حمله دوم را ایشخان بابای و نوری در روز 8 بهمن به انجام رساندند و حدود 120متر از مسیر را صعود کردند روز بعد متوجه ایشخان شدند که حال مساعدی ندارد هر سه به پناهگاه علم چال باز گشتند .روز بعد پس از اقدامات اولیه به بیمارستان مهر مراجعه کردند که پس از چند روز تمامی انگشتان پا وانگشتان دست ایشخان قطع گردید .

24دی ماه برا بر با 14 زانویه

سال 1379 خورشیدی در چنین روزی اولین مجمع عمومی فدراسیون کوهنوردی کشور به منظور انتخاب رییس جدید تشکیل گردید و صادق اقا جانی با 35 رای از جمع 37 نفر از افراد حاضر دوباره به ریاست منصوب شد .

23 دی ماه برابر با 13 زانویه

سال 1379خورشیدی در چنین روزی همایش دوچرخه سواری فدراسیون کوهنوردی به مناسبت تکریم امام علی در پارک دانشجو بر گزار و در طول مسیر میدانهای ولی عصر و میدان ونک در محل پارک طالقانی با انتخاب 110دوچرخه سوار بر تر به کار خود پایان داد ...........سال 1384 خورشیدی در چنین روزی مهدی ملا نظری در ارتفاعات پلنگ چال بر دامنه توچال -تهران جان باخت .روحش شاد .

22دی ماه بر ابر با 12زانویه

سال 1330خورشیدی در چنین روزی هادی فوقانی مهندس و نویسنده مترجم و عضو هیات کوهنوردی اصفهان در تجریش متولد شد وی در تیم مشترک کوهنوردان اصفهان و ازبکستان در صعود به قله لنین عضویت داشت که به دلیل نا مناسب بودن فصل فقط تا بلندی 5000متر صعود شد سال 1372کتابی نیز به نام تابستانی در پامیر در این باره از انتشارات هیات کوهنوردی اصفهان منتشر گردید در سال 1375در تیم فاتح قله خان تنگری 7010متر عضویت داشت در سال 1377به قله دماوند از راه پناهگاه تخت فریدون و سپس به قله ی قاش مستان دنا و در سال 1380به قله ی پوموری 7161متر در کشور نپال صعود نمود فوقانی به قله های البروس و ارارات نیز صعود کرده است .

21دی ماه رابر با 11 زانویه

سال 1380 خورشیدی در چنین روزی دومین ازمون صعود سراسری علم کوه دو روزه در چهار استان اغاز شد در استان همدان قله دایم برف و کلاغ لان استان کرمان قله هزار تهران کلون بستک و سر کچال و در استان زنجان به قله سندان داغ صعود گردید .

7دی ماه برابر با 28 دسامبر

سال 1350خورشیدی در چنین روزی 5نفر از کوهنوردان ایران همیشه سبز علی اصغر امین نیا ناصر رستمی حسین دانشمند حبیب اله جهانکار و مهدی مکری از راه بیروت و قاهره به کشور کنیا عزیمت کردند این تیم برای نخستین باربه 3قله بلند افریقا (قله کنیا )(قله اهورو )و(قله کیپو)و هم چنین به قله کلیمانجارو6053متر صعود نمودند.

6 دی ماه برابر با 27 دسامبر

سال 1385 در چنین روزی اشور زرتشت در گذشت طبق روایات سال 1385 خورشیدی برابر است با پنج هزار وپانصدو سی امین سال در گذشت پیامبر ایرانیان به موجب یک افسانه ازدهایی دو سر در قله دماوند اشیان داشت که هر روز در طلب مغز سر یک انسان از کوه به پایین سرازیر میشد زرتشت که نزدیک دماوند زندگی میکرد به در خواست دختر زیبایی که مورد علاقه اش بود شبی به قله دماوند صعود کرد ازدها را کشت و با اتش افروزی بر فراز دماوند خبر پیروزی خویش را اعلام نمود .

5 دی ماه برا بر با 26 دسامبر

سال 1382 خورشیدی در چنین روزی در رویداد فاجعه امیز زلزله بم 10 نفر از کوهنوردان و سنگنوردان منطقه به نامهای زیرین جان با ختند 1- محمود اماندرای 2-ناصر مدافع بهزادی 3- دکتر پرویز تهمتن 4-مجید محمد حاضر 5- حمید اسماعیل زاده 6- رامین رنجبر 7-احسان عطار زاده 8-امید ابگین حسن زاده 9- امین قنبری فر وصادق عطاری .روحشان شاد .

4 دی ماه برا بر با 25 دسامبر

سال 1376 خورشیدی در چنین روزی دومین گرد همایی زیست محیطی کوهستان به همت کمیته حفاظت از محیط کوهستان وابسته به هیات کوهنوردی استان تهران در محل بزوهش گاه شرکت ملی نفت برگزار گردید اساتید دانشگاه و صاحبنظران در گرد همایی در مورد علل الودگی و تخریب محیط زیست و پاکسازی ان سخنرانی کردند .

حادثه در توچال




جان باختن یک کوهنورد ۵۵ ساله در توچال
یکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲

کوه نیوز/ سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جان باختن یک کوهنورد ۵۵ ساله در محدودی ایستگاه ۴ و ۵ توچال خبر داد.

ملکی گفت: بعد از اطلاع از وقوع این حادثه، خود را به منطقه رساندیم و بعد از انتقال پیکر این کوه نورد به پایین، متوجه جان باختن این کوهنورد شدیم. 

ملکی ادامه داد: کوهنوردان در فصل سرما، موارد ایمنی را رعایت کرده و از مسیرها امن استفاده نمایند. کوهنوردان حتی الامکان در روزهای برفی و بارانی از کوهنوردی خودداری کرده و حتما در قالب یک تیم به کوهنوردی بپردازند.