کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

جانپناه بینالود

 

صبح جمعه تاریخ 24 اردیبهشت 89 تعداد 8 نفر از اعضای گروه هما به سرپرستی خانم کریمی ساعت 6 صبح از فلکه آزادی به طرف عیش آباد به راه افتاده، ساعت 6:30 از سرویس پیاده شده و در صفی منظم به راه افتاده، ساعت 8 صبح به محل دو راهی بینالود رسیده و از سمت راست (درقلعه) به حرکت خود ادامه داده. ساعت 9 صبح در ارتفاع 629 متری برای صبحانه توقف کرده بعد از 40 دقیقه وسایل را جمع کرده، راه را پی گرفته بعد از چند دقیقه به محلی رسیده که درگیری با سنگ داشته که با موفقیت گروه به راه خود ادامه داده و به طرف بالا حرکت کرده. ساعت 12:45 پناهگاه رویت شد. مسیر را ادامه داده و ساعت 14:10 به پناهگاه رسیدیم و گروه به استراحت و صرف نهار مشغول شد، ساعت 15:30 جلوی درب پناهگاه همگی آماده حرکت بوده و به طرف پایین به راه افتادیم. ساعت 15:45 از محل اولنگ گذشته و به کتل رسیدیم. هنگام گذشتن از کتل باران شروع به باریدن گرفت، کتل را پشت سر گذاشته و ساعت 17 به پایین کتل رسیده و به راه خود ادامه داده و ساعت 18:30 به دو راهی رسیده و به طرف عیش آباد حرکت کرده. ساعت 19:30 به روستا رسیده و سوار سرویس شده و به طرف شهر به راه افتادیم.

شیرباد

 

بنام خداوند مهربانترین مهربانها، خالق زمین و آسمان

طبق تقویم گروه کوهنوردی هما مورخ 17.2.89 اعضای گروه به همراه یک نفر میهمان از گروه کوهنوردی بانک ملت تبریز ساعت 6 صبح از فلکه آزادی به سمت روستای بوژان حرکت کردیم. بعد از رسیدن به روستا در ساعت 6:40 پیاده روی را در کنار رودخانه بوژان ادامه دادیم. ساعت 8:10 به چشمه ی دوم شکرآب رسیدیم و بعد از صرف صبحانه ساعت 9:20 اول شیب یال شکرآب را شروع کردیم. بعد از بالا رفتن شیب سمت راست یال شکرآب پر از آویشن و گلپر بود. هوا ابری و پربار بود مسیر پاکوب را ادامه دادیم. ساعت 14:30 به روی قله شیرباد رسیدیم که با دیدن کوهنوردان هیئت نیشابور جناب آقای صامر ابراهیمی خیلی خوشحال شدیم، بعد از گرفتن عکس دسته جمعی و خوردن مایعات و تنقلات آسمان شروع به بارش کرد و رعد وبرق شدیدی آغاز شد بعد از چند دقیقه برف شروع به بارش کرد و لحظه ای بعد کولاک شدیدی شد که سرتاسر زمین را سفید پوش کرد تا ساعت 17 برف ادامه داشت و دمای هوا خیلی کاهش داشت. ارتفاع را کم کردیم و ساعت 18:30 به چشمه شکرآب رسیدیم. بعد از خوردن نهار ساعت 20 سوار سرویس شده و همگی به نیشابور رسیدیم.

سرپرست: خانم جاجرمی 

خرو

 

 صبح روز جمعه 10.2.89 ،10 نفر از اعضای تیم به همراه دو نفر میهمان در ساعت 6:30 از فلکه آزادی به سمت روستای خرو حرکت کردیم. در ساعت 6:30 به روستا رسیدیم و مسیر را از سمت رودخانه بزرگ شروع کردیم. پس از دو ساعت راه پیمایی ساعت 8:30 به چشمه علی رسیده و برای صرف صبحانه توقف کردیم. ساعت 9 مسیر را از دره رودمیان به مقصد قلّه تیغ ارّه ادامه دادیم کمی از دره را طی کرده بودیم که به صلاحدید راهنمای تیم یکی از یالهای فرعی سمت چپ را انتخاب کرده و خود را به روی یکی از یالهای منتهی به تیغ اره رساندیم. اعضای تیم چند دقیقه ای را صرف جمع کردن گیاهان کوهی کردند و دوباره راه را در پیش گرفتیم و در ساعت 13:45 به قله رسیدیم و از آنجا به سمت پایین حرکت کرده و در ساعت 17:30 به روستا رسیدیم و ساعت 18 سوار مینی بوس شده و همگی به سلامت به نیشابور رسیدیم.

اوشک

بنام ایزد یکتا

بسان کوه به پای و بسان لاله بخند                             بسان چرخ بتاز و بسان ابر ببار

طبق تقویم تعیین شده گروه کوهنوردی هما برنامه قله اوشک بود. مورخ 6.9.88 تعداد 10 نفر با یکدستگاه نیسان ساعت 6 از فلکه آزادی حرکت کردیم، بعد از رد شدن از روستای رود از سرویس پیاده شدیم و سمت راست رودخانه رود را رفتیم از دره اوشک رد شدیم و یال اوشک را پشت سر گذاشتیم. ساعت 9:20 به چشمه اوشک و اتاقک سنگی رسیدیم بعد از صرف صبحانه ساعت 10 براه افتادیم. هوا ابری بود بعد از چند دقیقه حرکت دره سمت راست قله را رفتیم که راهنما جناب آقای امیر حمداد بودند سمت راست غاری را به ما نشان دادند که به علت نداشتن زمان و برفهای یخ زده نتوانستیم غار را ببینیم. هوا سردتر می شد و شدت باد بیشتر که خوشبختانه بچه ها از وسایل خوبی برخوردار بودند که استفاده شد. در ساعت 12:30 روی قله اوشک بودیم که قله ی زیبا ی بینالود و شیرباد دیده می شد. بعد از گرفتن عکس و خوردن مایعات با تصمیم گیری راهنما به سمت دره ای که منتهی می شد به روبروی یال شکرآب بوژان سازیر شدیم. ساعت 15:10 برای صرف نهار در کنار رودخانه بوژان توقف کردیم. در آنجا هیئت کوهنوردی نیشابور را دیدیم و بعد از سلام کردن و عرض خسته نباشید به آنها ساعت 17 در روستای بوژان سوار سرویسها شده و همگی به سلامت بازگشتیم.

سرپرست: خانم جوان

درود به خرو

«بنام آنکه تمام زیبایی ها برازنده ی اوست»

طبق تقویم کوهنوردی هما روز جمعه مورخ 29/8/88 با تعداد 9 نفر در ساعت 6 از فلکه آزادی به روستای زیبای درود به راه افتادیم. بعد از رسیدن به روستای گردشگری درود و مرتب شدن صف روستا، را پشت سر گذاشتیم و بعد از یک ساعت و بیست دقیقه راه پیمایی رودخانه را رد کردیم. سمت چپ دره نرم پا شروع شد که داخل دره متأسفانه درختان را بریده و چند خانه ویلایی درست شده است بعد از خوردن صبحانه مختصری براه افتادیم و بنا به تصمیم راهنما دره جدیدی  که بعد از مدتی راه پیمایی کم کم مسیر شیب پیدا می کرد و به یک دو راهی رسیدیم که سمت چپ مسیر پاکوب مستقیم دره ای بود که تا بحال از آنجا نرفته بودیم با تصمیم راهنما دره را رفتیم، که مابین راه کمی درگیری با سنگ داشت که نصفه های دره برف داشت و زمین سر بود. ساعت 12:10 به خط الرأس درود- خرو رسیدیم چون دیدیم زمان زیادی داریم ، خط الرأس را نیمه دوری زدیم که مه غلیظی شد بعد از ان و رد شدن مه باد که تقریبا 50 تا 60 درجه شروع شد که با تجربه سرپرست گروه در ساعت 15:30 ارتفاع را کم کرده و به منطقه ی زیبای ملو رسیدیم. بعد از صرف نهار بنا به قراری که در روستای خرو با راننده سرویس داشتیم ساعت 17 به روستای خرو رسیده و سلامت به شهر نیشابور رسیدیم.

سرپرست:خانم منصوره حیدری

خرو به درود

 

طبق تقویم گروه برنامه دره ی ملو، خرو به درود بود. به سرپرستی خانم فریدنیا، در ساعت 6 صبح تیم متشکل از 8 نفر به سمت روستای خرو حرکت کردیم. در ساعت 6:35 به روستای خرو رسیدیم. پس از پیاده شدن از سرویسها و درآوردن لباسهای اضافی از سمت چپ رودخانه ی خرو به راه افتادیم. بعد از مدتی راه پیمایی که از رودخانه سمت راست ما قرار می گرفت، چشمه علی را رد کردیم و اول دره ی ملو صبحانه را صرف کردیم. ساعت 9:30 دره ی ملو را که شیبش آهسته آهسته زیاد می شد را پشت سر گذاشتیم. ساعت 10:20 به استخر کم آبی که به بالای دره ملو ختم می شد، رسیدیم. درختان گرداگرد منطقه را فرا گرفته بودند بعد از کمی استراحت و نوشیدن مایعات سمت راست مسیر را گرفته و به بالای یال منتهی به خط الرأس خرو درود در ساعت 12:30 رسیدیم. آنجا هم استراحت کوتاهی کرده و با نوشیدن چای و تنقّلات مسیر ماشین رو را ادامه دادیم. بعد از 18 دقیقه راه پیمایی دره سمت چپی را پایین آمدیم، که قسمتی از دره شن اسکی و قسمتی سنگهای بزرگی داشت. در ساعت 14:30 دره را به اتمام رساندیم که دوراهی تشکیل شده بود، که آخر یکی از راهها به جاغرق مشهد ختم میشد همانجا برای صرف ناهار توقف کردیم و بعد از ادای فریضه ی نماز به راه افتادیم. در ساعت 16:30 در شهر درود سوار سرویسها شده و همگی به سلامت به نیشابور رسیدیم.

جانپناه بینالود

 

بسان کوه بپای و بسان لاله بخند                                                                 بسان چرخ بتاز و بسان ابر ببار

طبق تقویم گروه برنامه چهل قیز در روز جمعه مورخ 15 آبان ماه به سرپرستی خانم بقیعی در ساعت 6 صبح تیمی متشکل از 5 نفر به سمت باغشن گچ حرکت کردیم. در ساعت 7 به منطقه کوهستانی باغشن گچ رسیدیم و مسیر را به سوی دره سمت راست ادامه دادیم. در ساعت 8:30 برای صرف صبحانه توقف کردیم. پس از صرف صبحانه مسیر را به سوی انتهای دره طی کردیم. در ساعت حدود 10 به منطقه چهل قیز رسیدیم، سپس از چهل قیز بازدید بعمل آمده که برای اعضای گروه بسیار عجیب و جالب بود که اهالی منطقه یادگاری هایی جهت مستجاب شدن دعاهایشان به جا گذاشته بودند. خلاصه پس از صرف چای و آبگیری مسیر را به روی یال مقابل ادامه دادیم. بعد از حدود چهل دقیقه صعود، ما به روی یال رسیدیم که با مشورت سرپرست تیم و بقیه ی اعضا تصمیم به ادامه مسیر به سمت جان پناه و گذر از پای قله ی زرگران گرفته شد. بعد از طی مسیری از دامنه ی قله در ساعت 13:30 به جانپناه رسیدیم و ناهار را در بیرون از جان پناه میل کردیم. متأسفانه جان پناه ظاهربسیار بدی داشت و زباله های بسیاری در اطراف خانه ی کوهنوردان بود. همچنین گروههایی از کاشمر و مشهد نیز در جان پناه اقامت داشتند. در ساعت 14:30 جان پناه را به سمت پایین و کتل نردبان حرکت کردیم. که باز هم متأسفانه در مسیر به گروههای متفرقه ای برخوردیم که قصد از بین بردن طبیعت زیبای منطقه و سوزاندن گون های به ظاهر خشک را داشتند که با دخالت سرپرست تیم و بقیه اعضاء جلوی آتش سوزی گرفته شد که در همین جا لازم است از ریاست محترم هیات کوهنوردی تقاضا شود این مسائل را پیگیری نمایند. در ساعت 15:45 به پایین کتل نردبان رسیدیم. پس از کمی استراحت به روستای عیش آباد که مقصدمان بود حرکت کردیم و در ساعت 18 به روستای عیش آباد رسیده و سپس در ساعت 19 همگی به سلامت به شهر نیشابور رسیدیم.    

سنگنوردی بوژان

 

 طبق برنامه گروه کوهنوردی  هما و به مناسبت رو زاولیا و مربیان ساعت 6 از فلکه آزادی به سمت روستای بوژان حرکت داشتیم بعد از پیاده شدن و مرتب شدن صف به منطقه بوژان راهی شدیم. رودخانه را رد شدیم، سمت چپ دیواره های سنگنوردی زیاد بود که دیواره نامگذاری شده پرستو هدف بود. بعد از صرف صبحانه مربی جوان ولی با تجربه جناب آقای ایمان شاکری ابزار شناسی آموزش گره ها را شروع کردند و بچه ها با شوق یاد گرفتند و بعد از یاد گرفتن گره ها فرود اس(s) را انجام دادیم. مسیر سنگنوردی را عوض کردند و فرود با کارابین و هشت فرود انجام شد. بعد از صرف نهار جناب آقای شاکری و جناب آقای امیر حمداد  مسیر موازی را انتخاب کردند و بعد از زدن کارگاه که در ارتفاع بالاتری بود فرود داشتیم. برنامه خیلی آموزنده و شیرین بود. ساعت 16:40 برنامه به پایان رسیده و بعد از جمع نمودن ابزار و وسایل به کوچه باغهای بوژان برگشتیم و همگی سلامت به شهر نیشابور آمدیم. جا دارد که از آقای ایمان شاکری کمال تشکر را داشته باشیم که بدون هیچ چشمداشتی یک روز کامل را به آموزش به گروه هما پرداختند برای ایشان سلامتی و طول عمر آرزو می کنیم.

تعداد: 11 نفر                                                                                سرپرست برنامه: طیبه شاهی

کت دره

 

به نام خالق زیبایی ها

آمدن یک صبح جمعه دگر خوش بادا                دلم در شور و تب کوه دگر خوش بادا

امروز جمعه 17 مهر ماه سال 1388 طبق تقویم گروه کوهنوردی هما در یک صبح دل انگیز باز گروه هما در کنار هم جمع شده اند تا در دل طبیعت بروند. ساعت 6:10 از شهریور 18 مسجد فاطمه زهرا(س) سرویس براه افتاد ساعت 7:05 به دو راهی بینالود رسیدیم و از نیسان پیاده شدیم بعد از 1:40 حرکت در کنار رودخانه ای که آب آن از ماهی سرا می آمد برای صبحانه توقف داشتیم در مکانی که نشسته بودیم اطراف پر از گیاه بابونه بود بعد از خوردن صبحانه در ساعت 9:30 سمت راست رودخانه را رفتیم تا ده دقیقه اول مسیر مالرو خوب بود بعد با شیب ملایم که کم کم تند می شد برخورد کردیمو مسیر را ادامه دادیم. منطقه  پر از خارهای خشک و شکننده بود. منطقه را دور زده و به کت دره که چشمه ای ظریف بود رسیدیم. بعد از نوشیدن آب و کمی استراحت سمت راست چشمه را ادامه دادیم گویی که هیچکس از این دره عبور نکرده ، به بالای دره که رسیدیم مجددا چشمه ی دیگری بود و چندین درخت گردو، بعد از مدت زمانی حرکت به سمت یال بالا رفتیم در مسیر که می آمدیم خار و خاشاک خیلی زیادی بود و مانع حرکت سریع در مسیر می شد. ساعت 12:50 سمت راست حرکتمان روستای شیخ ابوالحسن خیلی واضح دیده می شد بعد از کمی راه رفتن به تخته برف ریز رسیدیم و از قسمت شن اسکی به روستای برف ریز در ساعت 3:30  رسیدیم که نهار را در کنار استخر صرف نمودیم. ساعت 5 هم سوار سرویس شده و همگی به سلامت رسیدیم.

تعداد: 9 نفر                                                                        

      سرپرست برنامه: سرکار خانم مهربانی

سوقند

 

ساعت 6:30 با تعداد 10 نفر از فلکه آزادی حرکت و ساعت 6:50 به روستای سوقند رسیده کنار قنات پیاده شدیم و راه را از بستر رودخانه که بر اثر سیلاب بوجود آمده است پیش می گیریم بعد از کمی راه رفتن در کف رودخانه دور وبر را که می نگریم کوهها احاطه کرده و تا ساعت 10:30 گرمای آفتاب را نمی توان احساس کرد و راه سنگلاخی بوده و به حرکت ادامه دادیم. ساعت 9 کنار چشمه درخت سیب رسیده، چای و صبحانه را نیم ساعته تمام کردیم و مجددا به حرکت ادامه دادیم دامنه های کوه خاکی بوده ولی هرچه بالاتر می رویم خاک جای خود را به سنگریزه داده بعد از پیمودن 3 ساعت و بالا رفتن دو کوه و دور زدن آن به مرتفع ترین قله کوه شوقند رسیده و بعد از توقف کوتاه به دامنه برگشتیم و ساعت 2:30 به چشمه درخت سیب رسیدیم، پس از صرف چای و نهار و ادای فریضه نماز راه رفته را برگشتیم.

بهترین پیامد این صعود آمادگی جسمانی و افزایش استقامت اعضا جهت صعودهای بزرگتر بود.

به امید رشد و شکوفایی کلیه گروهها از جمله گروه کوهنوردی هما