کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

قابل توجه گروهها و باشگاهها مربیان و پیشکسوتان محترم




باز انتشار /برگزاری جلسه سالان مسئولین کوهنوردی استان 30 مهرماه در اداره کل ورزش و جوانان استان

اداره محترم  ورزش و جوانان شهرستان .....
هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی
سلام علیکم
      با احترام به استحضار می رساند ، این هیئت در نظر دارد در هفته تربیت بدنی همایش سالانه با رویکرد و ارائه گزارش فعالیت های گذشته و هماهنگی فعالیت های کوهنوردی استان با حضور مسئولین فدراسیون کوهنوردی  ج . ا .ا و اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین رؤسا ، نواب و دبیران هیئت های شهرستانها ،مسئولین باشگاهها و گروههای کوهنوردی و پیش کسوتان و مربیان کوهنوردی استان درروز چهارشنبه مورخه 30 مهرماه سال جاری راس ساعت 30/17 در محل سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار نماید . مراتب جهت استحضار م هماهنگی و اقدام لازم بحضورتان تقدیم می گردد.


                                                                        حسین امانی
                                                                   رئیس هیئت استان 


 



      
کلمات مرتبط :
  
ارسال نظرات
: نام
: سایت
  : پست الکترونیک
: پیام شما
کد امنیتی:
                    

چهار قانون اصلی که کوهنوردان باید برای سلامتی خود رعایت کنند



از مقالات رسمی کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی - شماره 1

انجمن پزشکی کوهستان ایران: این توصیه های عمومی جهت راهنمایی افراد کم تجربه  یا نا آشنا با مناطق کوهستانی و کسانیکه تمایل به کوهپیمایی و کوهنوردی دارند پایه ریزی شده است.

قبل از عزیمت به کوهستان:

1) اهداف و سطح فعالیت خود را با وضعیت سلامتی و میزان واقعی آمادگی جسمانی خود بسنجید.در این رابطه  با خود صادق باشید.

2) هرگونه بیماری مزمن باید به بهترین نحو درمان گردد. از تدارک کافی داروهایی که معمولا درهیمالیانوردی  مصرف میشوند ،اطمینان حاصل کنید وداروهای یدک  برای مواقع گم شدن دارو، بهمراه داشته باشید.

3)  اگر در مورد سلامتی خود هرگونه شک وشبه دارید با یک پزشک مشورت کنید.

4) وسایل پزشکی مناسب خود را فراهم نموده و قبل از عزیمت به کوهستان طریقه کارکرد آنها را یاد بگیرید. حتما بیمه نامه مسافرتی و درمانی همراه داشته باشید.


 قبل از عزیمت با تورهای گردشگری:

1) از توصیه های محلی در مورد پیش بینی وضعیت  هوا ، اطلاع حاصل کنید، و سفر خود را بر اساس موقعیت آب و هوایی  ومحدودیت زمانی  منطقه ایمن تر کنید.

2) برنامه سفر یا صعود خود را، قبل از عزیمت به هر مکانی (بعنوان مثال: مقصد سفر، مسیرها و زمان برگشت مورد انتظار) ثبت نمائید.

3) لوازم ضروری و اصلی را فراموش نکنید: آب و غذای کافی ، لباس اضافی، تجهیزات اساسی برای شرایط بحرانی ، جعبه کمکهای اولیه، عینک آفتابی و کلاه آفتاب گیرو...

4)  شماره تلفنهای محلی را جهت دریافت  خدمات امداد و نجات، در مواقع نیاز، همراه  داشته باشید.

در حین سفر:

1) نیم ساعت ازشروع سفر را بسیار آهسته و آرام طی کنید، واجازه دهید بدن به  آرامی گرم شود.

2) در صورت امکان ،هر ساعت بخورید و بنوشید و استراحت کنید. شما باید تدریجی بخورید و به مقدار کافی بنوشید، حتی اگر گرسنه و تشنه نباشید. رژیم غذایی سرشار از انواع کربوهیدراتها (بیسکویت،غلات ومیوه خشک، سایر مواد غذایی مغذی ،....)مصرف کنید. قبل از به پایان رساندن فعالیت روزانه خود  در کوهستان الکل ننوشید.

3) کودکان وافراد مسن  توان بدنی کمتری نسبت به بزرگسالان دارند، نیاز آنها به استراحت، نوشیدن، خوردن، نسبت به بالغین بیشتر است.

4) بالاتر از 3000- 2500متر، ارتفاع محل  خوابیدن نباید بیش از 300 متر در 24 ساعت افزایش یابد. در صورت امکان ،در بالاترین ارتفاعی که در یک روز صعود کرده اید، نخوابید.

 در صورت بروز اتفاق:

1)  در صورت بد شدن وضعیت آب و هوایی؛ ارتفاع خود را کاهش دهید. دیواره ها و صخره های میخ کوبی شده یا پله های فلزی  نصب شده ، درختان بلند، خطوط  فشار قوی را در زمان طوفان ترک کنید. در غارهای کوچک یا زیر طاقها پناه نگیرید.

2) افراد بیمار و مجروح نباید تنها رها شوند. (توجه: تفاوت زبان یک فاکتور خطر است ! شخصی که در کنار بیمار میماند باید با زبان محاوره ای فرد مجروح سخن بگوید). درمانهای ضروری را انجام دهید. فرد مجروح رادر برابر سرما زدگی بیشتر محافظت کنید، در شرایط  حاد درخواست کمک کنید.

3) اگر فردی در هرمکان  یا زمانی از سفر احساس ناخوشایند و بیماری کرد،قبل از هر چیز  در مورد برگشت او فکر کنید. اگر شما در ارتفاع بیمار شوید ، علائم شما ناشی از ارتفاع است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود،  لذا به ارتفاع  بالاترصعود نکنید. چنانچه بیماریتان شدت پیدا کرد و یا بدتر شد ، بلافاصله ارتفاع  خود را بکاهید.

4) همیشه موقعیت واقعی خود را بر روی نقشه مد نظر داشته باشید یا ازجهت یاب  GPS استفاده کنید. آگاهی از موقعیت صحیح خود به مکان یابی سریع شما در موارد امداد و نجات کمک خواهد کرد.



مترجم: دکتر بهتاش پدرام راد - انجمن پزشکی کوهستان ایران


 



      
کلمات مرتبط :
  
ارسال نظرات
: نام
: سایت
  : پست الکترونیک
: پیام شما
کد امنیتی:
                    

انتصاب رییس هیات استان سمنان



PDF چاپ نامه الکترونیک

رئیس فدراسیون با توجه به کسب اکثریت آرای مجمع عمومی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان «سمنان»،  «علیرضا کریم» را به مدت چهار سال به سمت رئیس هیئت این استان منصوب کرد.

 

اعلانیه


برگزای دوره کارآموزی مقدماتی و پیشرفته صعودهای ورزشی آقایان و بانوان


اداره محترم ورزش و جوانان  شهرستان ..................
هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی
 

با سلام

                بدینوسیله به اطلاع می‌رساند کارگروه صعودهای ورزشی  این هیئت در راستای اجرای تقویم شش ماه دوم سال 1393، در نظر دارد دوره کارآموزی مقدماتی و پیشرفته صعودهای ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان را در آبان و آذر ماه سال جاری برگزار نماید.
 لذا از کلیه متقاضیان دعوت می شود اسامی و شماره تماس خود را از طریق هیئت شهرستان به این هیئت ارسال نمایند.لازم به ذکر است ، با توجه به اعلام تاریخ اجرای هر دوره پس از تکمیل ظرفیت ، به ثبت نام شدگان ،  اطلاع رسانی به متقاضیان بر اساس الویت ثبت نام انجام می شود.
هزینه دوره کار آموزی مقدماتی صعودهای ورزشی  1200,000 ریال و هزینه دوره کار آموزی پیشرفته صعودهای ورزشی  1500,000 ریال می باشد.
شایسته است هیئت  شهرستانها مراتب را به موقع اطلاع رسانی نمایند.
تلفن هماهنگی: 09151134832


حسین امانی
رئیس هیئت استان


 



      
کلمات مرتبط :

با تاخیر


این دوره در تاریخ های 12و13و14/6/93 برگزار شد

کارآموزی کوهپیمایی

 

عکس دسته جمعی

 

کارآموزی کوهپیمایی

صعود سنگ کوتاه

کارآموزی کوهپیمایی

کارگاه ابزار شناسی

چهارمین دوره کاراموزی کوهپیمایی

چهارمین دوره ی کاراموزی کوهپیمایی توسط مدرس و مربی جوان و با تجربه جناب اقای امیر حمداد در سبزوار برگزار خواهد شد زمان برگزاری کلاس 16/17/18 مهر ماه 93 با ارزوی سلامتی وموفقیت برای این مدرس عزیز و خوش بیان .

برگزاری کلاس کارآموزی کوهپیمایی آقایان

هفته گذشته (9و10و11 مهرماه) یک دوره کلاس کارآموزی کوهپیمایی آقایان با مدرسی آقای امیر  حمداد مدرس جوان نیشابوری برگزار شد. این دوره سومین دوره کارآموزی کوهپیمایی بود که توسط یک مدرس نیشابوری برگزار شد (دو دوره پیش نیز توسط آقای حمداد  انجام شد)



در حال بیان پیشینه کوهنوردی نیشابور و روانشاد امینی ثانی




کارگاه آموزشی گره




کارگاه  آموزشی حمایت