کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

نشانه هایی از محل کوهنوردان گرفتار شده ایرانی در قله پرودپیک بدست آمده است

تقی صادقی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و نماینده سفیر کشورمان در منطقه حوشه در ایالت گلگیت-بلتستان در شمال پاکستان عصر امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ خبری از وضعیت دو کوهنورد دیگر ایرانی بدست نیامده و هم اکنون تیم کارشناسی توانستند با ردیابی دستگاه جی پی اس سومین کوهنورد کشورمان، نقطه دقیق وی را شناسایی کنند. 
صادقی خاطر نشان کرد: در ادامه تلاش های تیم های امدادی برای نجات کوهنوردان مفقود شده کشورمان، یک فروند بالگرد با پرواز بر ارتفاعات قله پرودپیک اقدام به عکسبرداری کرد. 
وی تاکید کرد: تصاویر گرفته شده هم اکنون در حال بررسی و آنالیز هستند. 
تقی صادقی گفت: خوشبختانه کارشناسان فنی توانستند با استفاده از سیستم ردیاب دستگاه جی پی اس سومین کوهنورد ایرانی که در نقطه نامعلومی از این قله گرفتار شده را شناسایی کنند. 
وی ادامه داد: ما توانستیم پس از معلوم شدن نقطه مورد نظر با استفاده از سیستم مغناطیسی نقطه سنج و اینترنت مختصات جغرافیایی کامل محل قرار داشتن جی پی اس کوهنورد کشورمان را نیز شناسایی کنیم. 
نماینده سفیر کشورمان افزود: تلاش می شود بالگرد به محل مورد نظر اعزام شود و اگر شرایط جوی در ارتفاعات بالا مساعد نبود مجبور می شویم تیم امداد متشکل از یک کوهنورد آلمانی، پاکستانی و ایرانی را به آن نقطه اعزام کنیم. 
وی گفت: در جلسه ای که قرار است تا لحظاتی دیگر با کوهنورد آلمانی برگزار شود، دستور کار بعدی برای رسیدن به کوهنورد شناسایی شده ایرانی، انتقال وی به کمپ و تلاش برای پیدا کردن دو کوهنورد دیگر کشورمان مورد بررسی قرار می گیرد. 
تقی صادقی تاکید کرد: با دسترسی به علائم کاملی از محل سومین کوهنورد ، امیدوار هستیم دو کوهنورد ایرانی دیگر نیز در همان اطراف باشند. 
وی گفت: مقامات دولت ایالتی و مسوولان محلی در منطقه حوشه همکاری بسیار خوبی با وی به ویژه با تیم های کوهنوردی و اعضای تیم امداد و نجات دارند. 
قله پرودپیک پاکستان با ارتفاع ۸۰۴۷ متر در منطقه حوشه در پنج کیلومتری شهر اسکردو از شهرهای ایالت گلگیت – بلتستان در شمال این کشور قرار دارد. 
تیم های کوهنوردی برای رسیدن به این قله باید از منطقه حوشه تا قله ۲۴ ساعت پیاده بروند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد