کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

صعود زمستانه قله بینالود

این هفته به مناسبت یوم الله 22 بهمن گروه کوهنوردی بانوان هما موفق به صعود قله بینالود شد.

تیم بانوان هما پارسال تنها تیمی بود که در 22 بهمن موفق به صعود قله شد و امسال هم سال دومی ایست که توانست به عنوان تنها تیم قله را در این روز صعود کند.

گزارش برنامه را می توانید در ادامه مطلب بخوانید :

بسمه تعالی

گزارش برنامه صعود یوم الله 22 بهمن به قله بینالود

تعداد نه نفر از اعضای گروه هما ساعت 7:30 در محل فلکه آزادی گرد هم آمده و به طرف روستای عیش آباد توسط یک دستگاه مینی بوس براه افتادیم ، به دلیل گل بودن مسیر دیرتر به محل دوراهی رسیدیم. ساعت 8:30 تیم حرکت نرم خود را به طرف کتل نردبان آغاز کرد. در طول مسیر به دلیل بالاتر امدن اب رودخانه گاهی مجبور بودیم برای عبور از آن با پرتاب کردن سنگ به داخل آب جایی برای گذاشتن پا درست کنیم , نهایتا به کتل نردبان رسیده و به دستور سرکار خانم لطفی سرپرست برنامه تیم 30 دقیقه به استراحت و صرف صبحانه می پردازد.

پس از حرکت از محل صبحانه پا بر روی کتل نربان می گذاریم که گویا ما اولین تیمی هستیم که وارد منطقه شده است چرا که هیچ رد پا یا نشانه ای نمی بینیم. کتل نردبان تمام می شود ولی برف طبق پیش بینی های هواشناسی شروع به باریدن کرد و نوید صعود زیبا و سختی را می داد.

ساعت 14:30 به جانپناه دو شهید رسیدیم و به استراحت پرداختیم. پس از استراحت دو نفر ازاعضا مشغول به اب کردن برف و تامین اب گروه می کنند و بقیه هم کوله حمله ها را برای صعود فردا آماده می کنند. تیم با دلی شاد و امیدوار برای صعود فردا به خواب می رود.

ساعت 4 صبح در جانپناه بیدار باش زده شد و یک ساعت بعد کلیه اعضای تیم اماده پشت سر ، سرقدم و راهنما شروع به حرکت می کنند.برف هم چنان در حال بارش است و بادی 30 تا 40 کیلومتر بر ساعت هم در حال وزیدن است ، در بعضی نقاط مجبور بودیم به دلیل بهمنی بودن شیب ها مسیر را طولانی تر کرده و شیب را دور بزنیم یا بالا برویم ، خوشبختانه به دلیل بالا بودن تعداد تیم خسته نشد و با برفکوبی به نوبت اعضا به گرده رسیدیم. برف بند آمده ولی هر چه از گرده بیشتر بالا می رویم مه غلیظ تر و باد شدیدتر می شود تا جایی که سرپرست برنامه اعلام می کند که تمام اعضا با رعایت فاصله کمتر راه را ادامه دهند. با فاصله کمتر راه را ادامه می دهیم تا جایی که ساعت 11:10 دقیقه تیم به قله می رسد و با خواندن سرود ، صعود خود را جشن می گیریم و با گرفتن عکس یادگاری لحظه ها را ثبت می کنیم.

گروه کوهنوردی همای نیشابور

اقدام به برگشت می کنیم و از راه رفته سریعا قله را فرود می آییم ، ساعت 16:15 به پناهگاه می رسیم , کوله ها را بسته نهار را می خوریم و ساعت 17 براقدام به برگشت می کنیم.به پایین کتل نردبان که می رسیم باران شروع به باریدن گرفت.ساعت 22:30 به دوراهی و مینی بوس می رسیم و صحیح و سلامت به خانه برمیگردیم.

گزارش از عفت کریمی؛

گروه خوب و منسجمی دارین و صعودهای خوبی هم داشتین که بهتون تبریک میگم.نام هما رو برا خود انتخاب کردین نمیدونم واقعا از کارمندان همائین یا همینطوری این اسم رو بر وبتون گذاشتین‌،واقعیتش من خودم هم کارمند ایران ایر هستم و به اسم هما حساسیت و علاقه بیشتری دارم،از گروهتون هم خوشم اومد و با اجازه تون لینکتون کردم.
همیشه در اوج باشید.

حمایتچی سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:41 http://www.hemayatchi.blogfa.com

وبلاگ جالبی دارین به ماهم سر بزنید

نسرین دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 http://duman87.blogfa.com

یه سوال دارم .... تو این صعود هیچ آقایی با شما نبود؟

ممنون از اینکه وقت میزارید و نظر میدین
دو نفر بودن ولی کار های اساسی از قبیل برفکوبی و ژیدا کردن مسیر رو خودمون (خانوما) انجام می دیم مگر اینکه مربیمون همراهمون باشه که تو این صعود متاسفانه یا از جهتی خوشبختانه نبود

نسرین دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 http://duman87.blogfa.com

سلام ... واقعا تبریک میگم... امیدوارم همیشه صعود هاتون با موفقیت همراه باشه.....