کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

گزارش ارسباران


روز سه شنبه 11 خرداد ماه 89 رای عزیمت به تبریز برای اجرای برنامه ی جنگل ارسباران طبق تقویم در محل راه آهن تعداد 11 نفر از اعضای گروه هما جمع شده و ساعت 17:15 حرکت کرده، روز چهارشنبه 12/3 ساعت 17:25 به تبریز رسیده و با استقبال گرم آقای ابهری روبرو گشته و توسط یک دستگاه مینی بوس به طرف شمال شهر حرکت کرده و ساعت 18 از مینی بوس پیاده شده و از دره موردنظر به طرف عون بن علی یکی از امامزاده ها که در ارتفاعات قرار داشت از مسیری سنگلاخ که پوشیده شده از سنگ های مالون و سنگهای کنگلومرا بود عبور کرده ساعت19:20 به محل امامزاده رسیده پس از استراحت ساعت 20 گروه کوهنوردی بانک ملت تشریف آورده و بعد از آشنایی با هم از گروه پذیرایی شد.


بعد از جمع آوری وسایل به طرف مهمانسرای بانک ملت که با هماهنگی آقای شیری رئیس بانک ملت تبریز که از اعضای تیم بوده حرکت کرده ساعت 1:30 مستقر گشته و بعد از چک کردن کوله ها توسط آقای حمداد به استراحت پرداخته ساعت 8 صبح بیدار شده و بعد از خوردن صبحانه ساعت 9 برای دیدن نقاط تاریخی شهر از مهمانسرا خارج گشته که در این فرصت کوتاه فقط موزه مشروطه و بازار بزرگ را دیده ساعت 11:30 به مهمانسرا برگشته بعد از خوردن نهار که توسط آقای ابهری کوفته تبریزی سفارش داده بودند وسایل را آماده کرده و ساعت 14:30 به پایین هدایت شده سوار مینی بوس شدیم.

ساعت 15 به سمت جنگل حرکت کردیم ساعت 17:30 به ورزقان رسیده و بعد از خرید میوه دوباره حرکت کردیم مینی بوس تیم بانک ملت جلو حرکت کرده ساعت 19:20 به محل چیچکلو رسیده و راه را ادامه داده ساعت 19:40 از مینی بوس پیاده شده و در صفی منظم با همکاری دو گروه با سرقدمی آقای آخوندزاده سرپرست تیم بانک ملت به راه افتادیم. ساعت 20:10 به اول جنگل رسیده بعد از طی 30 دقیقه صدای آب شنیده و راه را ادامه داده ساعت 22 شب به غاز بلاغی رسیده و شروع به چادر زدن کرده و در این منطقه اقدام به شب مانی کردیم.

صبح پنج شنبه ساعت 6 صبح بیدار بعد از خوردن صبحانه چادرها را جمع و ساعت 7:30 آماده حرکت شدیم بعد از گرفتن عکس دسته جمعی حرکت آغاز شده و ساعت 8:30 در محل نازنین چند دقیقه استراحت نموده و ساعت 9:30 از یکی از چشمه های نازنین آب برداشته و به راه خود ادامه دادیم. ساعت 9:45 قبل از « گخ پله» بعد از یک استراحت 15 دقیقه ای به راه خود ادامه داده، ساعت 11:20 گخ پله را که دارای چهل پیچ بوده به پایان رسانده و به دره ای رسیدیم که دو طرف آن را علف های «بالدرگان» پوشانده بود حدود 30 دقیقه در این علف ها به راه خود ادامه دادیم.

ساعت 13:30 به محل قبرستان ارامنه رسیده، در این محل گودالهای زیادی قرار داشت که برای بدست آوردن عتیقه حفر شده بود. در این محل 10 دقیقه توقف داشته، سمت راست منطقه روستای اولی قرار داشت و ما از سمت چپ راه خود را طی کردیم بعد از طی مسیر از دشتی بسیار زیبا، در ساعت 15:20 قبل از روستای قشلاق در کنار چشمه توقف کرده و پس از آبگیری به راه خود ادامه دادیم. ساعت 16:15 به محل مورد نظر رسیده و بعد از صرف نهار و استراحت چادرها را برپا کردیم و شب را در این محل سپری کردیم.

صبح ساعت 6 بیدار شده و بعد از خوردن صبحانه ساعت 8 حرکت کرده از روستای قشلاق دور گشتیم ساعت 9:45 بعد از یک توقف کوتاه قبل از مسیر مارپیچ که به روستای اشتبین ختم می گشت دوباره به راه افتادیم. ساعت 10:20 مرز ایران- ارمنستان و مقبره شاعر ترک به نام نباتی، معروف به پیر چوپان را مشاهده کردیم. این محل پوشش گیاهی دارویی داشت. گیاهانی مانند: بومادران،بابونه،ازشبیتر ککیره، که ضد انگل بود به چشم می خورد.

ساعت 11 به روستای اوشتبین رسیده کنار رود منتظر مینی بوس مانده و در ساعت 11:45 سوار مینی بوس شده و به سمت تبریز به راه افتادیم.ساعت 12:5 رود ارس مشاهده شد و روی نقطه صفر به راه خود ادامه دادیم. ساعت 12:50 از کنار مجموعه تاریخی کردشت گذشتیم. ساعت13 به دوراهی رسیده و از جاده خاروانا به راه خود ادامه دادیم و رود ارس از نظرها محو گردید. منطقه حفاظت شده کمپ تال در سمت راست ما قرار داشت. ساعت 13:50 از روستای خاروانا عبور کرده بعد از طی مسیری ساعت 14:50 به امامزاده سید ابراهیم خلیل جوشین رسیده برای نماز توقف کرده در کنار آن قلعه جوشین قرار گرفته بود بعد از نماز ساعت 15:10 حرکت کردیم؛ ساعت 16:10 به ورزقان رسیده باران شروع به باریدن کرد.

مسیر را ادامه داده ساعت 18:15 به راه آهن تبریز رسیده و در فضای سبز روبروی راه آهن مستقر گشته و شب در آنجا اقامت کردیم. صبح ساعت 7 بیدار و بعد از جمع آوری وسایل به راه آهن رفته و آقای ابهری برای بدرقه ما تشریف آوردند و بعد از خداحافظی سوار قطار شده و به طرف نیشابور حرکت کرده؛ صبح روز دوشنبه ساعت 10:30 به نیشابور رسیده و اعضای گروه بعد از خداحافظی به طرف منزلهایشان رفتند.

نظرات 3 + ارسال نظر
جمیله کرمی چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:41

باسلام لطفا برنامه بعدی سفرتان به مسیرروستای اولی را اعلام کنید وشرایط ثبت نام انرا

کلماتی از یک کوهنورد دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 18:10 http://mortezasalehi.blogfa.com

با عرض سلام خسته نباشید
ثبت نام صعود قلم (بزرگترین صعود وبلاگ نویسان کوهنورد و کوهنویس آغاز شد
تاریخ برنامه صعود قلم 31 تیر و 1 مرداد پنجشنبه و جمعه هست
خوشحال می شویم شما رو در این صعود بزرگ ملاقات کنیم
به امید دیدار

خاطرات یک آتشنشان چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 18:33

سلام
خسته نباشین
خوشبحالتون
من که منتظرم دروه درمانم تموم بشه(شکستگی زانوی چپم)
7 ماهی هست که کوه نرفتم
البته 4 روز پیش واسه حادثه ای که زیر قله بینالود پیش اومد بعد هز 7 ماه رفتم کوه
خوشحال میشم دفتر خاطراتم رو برگ بزنین
آبتین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد