کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

آشنایی با جوانترین غارنورد دنیا کردستان

مربی شاخص کوهنوردی کردستان گفت: با توجه به ویژگی ها و سختی های غارنوردی نسبت به سایر رشته های کوهنوردی، «اسرا مفاخری» را پدیده و از چهره های آینده دار ورزش کردستان خواند.

شهرام نعمتی افزود: علاوه بر شرایط سخت و دارای ریسک بالای صخره نوردی، عواملی چون تاریکی، رطوبت، وجود جانوران ، احتمال وجود آب، حرکت در فضای بسته و وجود صعود و فرودهای زیاد باعث شده است تا غارنوردی سخت تر از سنگ نوردی باشد.

وی افزود: «اسرا مفاخری» فرزند یکی از کارکنان شرکت مخابرات استان کردستان، با وجود سن کمش ، اعتماد به نفس خوبی دارد که در کنار استعداد و علاقه ی زیادی که در وی وجود دارد ، باعث شده است تا وی نه تنها به عنوان صخره نورد معمولی ، بلکه به عنوان غارنورد حرفه ای همراه با سایر اعضای بزرگسال گروه  غارهای فنی و سختی را پیمایش و اکتشاف کند.

وی با اشاره به اینکه پدر اسرا مفاخری در موفقیت های بزرگش نقش کلیدی را ایفا کرده است اظهار  داشت: آموزش های شبانه روزی پدر اسرا و حمایت های همه جانبه او باعث شده است  تا چنین پدیده ای در ورزش ما مطرح شود که بیش از 90متر را در حالت معلق و به تنهایی در دهانه ی چاه تاریک غارها  به سلامت و موفقیت می پیماید.

نعمتی افزود: اسرا مفاخری در آینده نزدیک به همراه تیم بزرگسالان به غار "پروا"با ارتفاع بیش از سه هزارو 500متر از سطح دریا که اورست غارهای دنیا شناخته می شود سفر کند.

وی همچنین افزود: این غار با 26 دهنه چاه و عمقی حدود 750متر فنی ترین عار ایران به شمار می رود که امیدورام به عنوان یک تجربه عالی به سلامت و موفقیت پیمایش کند.

اسرا مفاخری، 10 ساله ساکن شهر سنندج، عضو تیم قاجر به عنوان جوانترین غار نورد دنیا شناخته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد