کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

کوهنوردی نیشابور ، گروه کوهنوردی همای نیشابور

به وبلاگ گروه کوهنوردی همای نیشابور خوش آمدید

;کلنگ طلایی


سرانجام هیئت داوری ، جایزه کلنگ طلایی را به یولی استک برای صعود سولو ، آلپی و سرعتی رخ جنوبی آناپورنا ، و به رافائل اسلاوینسکی و ایان ولستد برای صعود میکس با آبشارهای یخی خطرناک و اولین صعود رخ شمال غربی K6 اعطا کرد .

در مراسم جایزه کلنگ طلایی امسال ، جایزه والتر بوناتی برای یک عمر دستاورد کوهنوردی به کوهنورد امریکایی جان روسکلی اعطا شد . جایزه نگاه ویژه داوران نیز به کوهنوردان فرانسوی استفان بنوئیست و یانیک گرازیانی برای درخشش روح تیمی و صعود و فرود حماسی رخ جنوبی آناپورنا ؛ تکرار مسیر یولی استک ؛ تعلق گرفت . استفان و یانیک با نمایش روح تیمی نشان دادند که تیم از مجموع اجزای خود بیشتر و بزرگتر است .   

بدین ترتیب رخ جنوبی آناپورنا امسال دو جایزه را نصیب کوهنوردان خود کرد ! یکی جایزه کلنگ طلایی و دیگری جایزه نگاه ویژه داوران .

معیارها و شاخص ها ی انتخاب  

هیئت داوران جایزه کلنگ طلایی به معیارها و شاخص های ذیل توجه ویژه داشته است:

شیوه صعود ؛ روح اکتشاف ؛ نو بودن و چالش برانگیز بودن مسیر ؛ مهارت و توانایی فنی کوهنوردان ؛ استفاده از حداقل منابع مالی و نیروی انسانی ؛ استفاده از حداقل تجهیزات ؛ شفاف بودن منابع مالی و انسانی و تجهیزات ؛ احترام به مردم ؛ احترام به همنوردان و اعضای تیم ؛ احترام به سایر تیم ها ؛ احترام به باربرها و سایر عوامل محلی ؛ احترام به محیط زیست ؛ احترام به نسل های آینده و اینکه میراثی باقی بگذاریم تا آنها نیز از تجربه های کوهنوردی و ماجراجویی در طبیعت لذت ببرند .

به نقل از انجمن کوهنوردان ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد